Aanmelding messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Wij hebben Windows XP met maar 1 account. Ook MSN messenger 6.0 erop. Er wordt alleen niet meer gevraagd bij opstarten van Messenger om een wachtwoord. Heel vervelend. Iemand een oplossing zonder een extra XP account aan te hoeven maken?
Gr Ad

je moet je even onder een andere account aanmelden op msn messenger (mag ook een niet bestaande zijn) en dan in het vervolg niet meer op password onthouden klikken

hoiii

ik heb een soort gelijk probleem waar ik de ballen niet van snap:

Ik heb een vaag probleem, ik heb onlangs mijn pc helemaal opnieuw laten installeren XP alles erop en eraan. Hij werkt perfect. Maaar als ik onder mijn eigen XP acount wil gaan msn-nen(6.0 GEEN beta) dan verandert mijn alcatel modem icoontje(rechtsonder) in beeld in GEEL en knalt meteen me internet verbinding eruit. Waarna ik me pc opnieuw moet opstarten wil ik nog feiloos kunnen internetten. Ik heb msn al gede-installeerd, dan weer opnieuw gedaan zelfs met andere versies geprobeert. Ik heb de windows-messenger vanuit windows via windows setup ook al weg gehaald want dat gaf eerst ook problemen maar nog steeds wordt dat logootje van mijn modem GEEL als ik mezelf aant inloggen ben op MSN.
Het is wel zo dat onder de acount administrator WEL gewoon gemsn-t kan worden alleen kan ik daar niet bij alleen die kennis van mij die dit dus gedaan heeft. Hij zegt ook, jij moet ook gewoon onder je eigen acount kunnen msn-nen. Zelfs hij weet het niet...en hij weet veel hahahah maar dit is een apart probleem zegt ie.

Wil gewoon kunnen MSN-nen zonder dat mijn I-net verbinding eruit knalt. Oww ja heb ook al meerdere keren het groene cd'tje erin gestopt en me verbinding opnieuw geinstalleerd(mx stream) maar helaas niets geholpen. En herstelpunten gebruikt maar helaas niks geholpen.
Wie o wie weet wat het probleem is en heeft een oplossing.

Groetjes
Dafna/Micky

Geplaatst door shadin
Hoi,

Wij hebben Windows XP met maar 1 account. Ook MSN messenger 6.0 erop. Er wordt alleen niet meer gevraagd bij opstarten van Messenger om een wachtwoord. Heel vervelend. Iemand een oplossing zonder een extra XP account aan te hoeven maken?
Gr Ad

Niks geen geklooi met extra accounts. Dit kun je in Messenger zelf aangeven of het toegestaan is:

1. Open Messenger (het hoofdscherm).
2. Ga naar Extra --> Opties, tabblad Algemeen.
3. Onder de groep Aanmelden staat "Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met het Internet". Haal het vinkje weg en Messenger zal niet meer vanzelf aanmelden zodra je verbinding hebt (bij kabel/adsl is dat dus bij het opstarten al gelijk).

Nu is het alleen nog maar even een kwestie van tijdens het aanmelden het vinkje weg te halen voor "Wachtwoord onthouden". Omdat Messenger nu geen wachtwoord meer heeft zal het ook niet meer kunnen aanmelden.

Re: hoiii

Geplaatst door Micky_22
Maaar als ik onder mijn eigen XP acount wil gaan msn-nen(6.0 GEEN beta) dan verandert mijn alcatel modem icoontje(rechtsonder) in beeld in GEEL en knalt meteen me internet verbinding eruit. Waarna ik me pc opnieuw moet opstarten wil ik nog feiloos kunnen internetten.

Geel... Hmmm. Ik ken dat modem niet maar normaal is het groen neem ik aan en als het geel is is het mis? Zegt de modem verder nog wat qua error messages? Een melding?

Reactie

Hoi Joolee,
Ik heb het geprobeerd, maar blijft toch automatisch op het account ataan zonder wachtwoord. Bedankt maar elke verdere suggestie blijft welkom.

Re: Reactie

Geplaatst door shadin
Hoi Joolee,
Ik heb het geprobeerd, maar blijft toch automatisch op het account ataan zonder wachtwoord. Bedankt maar elke verdere suggestie blijft welkom.

Mijn idee al geprobeerd?

Dank je Pcfixer,

Geeft ook hierna gelijk het hoofdaccount aan voor Messenger, zonder de mogelijkheid een wachtwoord in te geven. Houdt dus toch ergens vast maar weet niet waar! Hou me aanbevolen voor nieuwe suggesties.

Gr Ad

Vreemd... Probeer dit eens dan:

1. Laat Messenger aanmelden met een account.
2. Klik (zodra Messenger aangemeldt is) rechts op het messenger icoon rechts onderin. Kies voor Afmelden.
3. Messenger meldt zich nu af. Klik daarna weer rechts op het icoontje maar kies nu voor alleen Aanmelden, niet voor Aanmelden met ... (een e-mailadres).
4. Voer je wachtwoord in en dubbel check of er GEEN vinkje staat bij "Mijn naam en wachtwoord opslaan op deze computer".
5. Meld vervolgens aan.

Hopelijk vergeet Windows nu het wachtwoord en moet er voortaan iedere keer een wachtwoord ingegeven worden en wordt er niet direct ingelogd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan