Via een inschrijfformulier kunnen mensen zich aanmelden voor een hardloopwedstrijd.
Wanneer men zich inschrijft, komt er een mailtje met onderstaande gegevens binnen.
Is het mogelijk om Excel deze gegevens snel in een rij te laten zetten?
Ik heb al een begin gemaakt (zie bijlage), maar kan het nog sneller? Er kunnen zich namelijk wel 200 mensen aanmelden.
Toelichting Excelbestand.
Alle aanmeldingen (nu dus 2) verzameld in een txt-bestand.
Dat bestand geopend in Excel en aangegeven dat ie een dubbele punt moet zien als nieuwe tabel (scheidingteken).
Vervolgens een nieuw tabblad gemaakt (genaamd lijst) en daar met verticaal zoeken de juiste gegevens van de aanmelders gefilterd.
Als het bronbestand tig regels lang wordt, moet ik dus in de lijst steeds het zoek-bereik van de verticaal-zoeken-functie aanpassen.
Is dat de enige optie of is het mogelijk om op een snellere manier de gegevens uit het bronbestand te halen?
Bij voorbaat dank.
Zo ziet het tekstbericht met aanmeldingen eruit:
Naam: Zeg ik niet Maaike
Geboortedag: 13
Geboortemaand: 3
Geboortejaar: 1994
afstand: 5 km
Emailadres: maaike@hotmail.com
Naam: Quinty
Geboortedag: 01
Geboortemaand: 04
Geboortejaar: 1997
afstand: 2,2 km
Emailadres: enjoy@planet.nl
Wanneer men zich inschrijft, komt er een mailtje met onderstaande gegevens binnen.
Is het mogelijk om Excel deze gegevens snel in een rij te laten zetten?
Ik heb al een begin gemaakt (zie bijlage), maar kan het nog sneller? Er kunnen zich namelijk wel 200 mensen aanmelden.
Toelichting Excelbestand.
Alle aanmeldingen (nu dus 2) verzameld in een txt-bestand.
Dat bestand geopend in Excel en aangegeven dat ie een dubbele punt moet zien als nieuwe tabel (scheidingteken).
Vervolgens een nieuw tabblad gemaakt (genaamd lijst) en daar met verticaal zoeken de juiste gegevens van de aanmelders gefilterd.
Als het bronbestand tig regels lang wordt, moet ik dus in de lijst steeds het zoek-bereik van de verticaal-zoeken-functie aanpassen.
Is dat de enige optie of is het mogelijk om op een snellere manier de gegevens uit het bronbestand te halen?
Bij voorbaat dank.
Zo ziet het tekstbericht met aanmeldingen eruit:
Naam: Zeg ik niet Maaike
Geboortedag: 13
Geboortemaand: 3
Geboortejaar: 1994
afstand: 5 km
Emailadres: maaike@hotmail.com
Naam: Quinty
Geboortedag: 01
Geboortemaand: 04
Geboortejaar: 1997