Aanmeldingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond_86

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2003
Hallo,

Ik probeer een netwerk verbinding te leggen tussen 2 computers. Dit is mij wel gelukt maar...
Op de ene computer kan ik wel in de andere computer kijken.
Maar als ik van mijn computer naar die andere computer ga krijg ik ten eerste een inlogschermpje. En als ik dan een goed gebruikersnaam en wachtwoord geef dan krijg ik een foutmelding:

\\COMP is niet toegankelijk.

Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.

Wat moet ik doen om toch in te kunnen loggen?

Nee....

Ik heb helemaal geen beveiligde mappen.
Ik vind het al vreemd dat ik een netwerkwachtwoord moet opgeven. Want bij die andere computer hoeft dat niet.

Iemand andere suggesties...?

Welke windowsversie gebruik je op de computers, allebei W2K?

Heb je misschien bij de ene computer wel een gastaccount en de ander niet? Als dit niet zo is dan moet je dit eens doen, misschien dat het helpt.

Werkt dit niet, dan kun je het nog proberen door op beide computers met hetzelfde account in te loggen

Maakt dat dan ook uit...

Ik ben op allebij de computers als administrator ingelogt en de computers staan rechtsreeks met elkaar in verbinding.

Het feit dat je als administrator bent ingelogd op je computer wil niet zeggen dat je ook op de andere computers binnen het netwerk administrator rechten hebt.

Heb dit probleem ook alleen de host computer is een UK versie met beperkte rechten (user - geen poweruser)
geeft als fout melding no log on server available

Enig idee wat er niet goed gaat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan