Aanmeldingsprobleem MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

BRO3886

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
4
Ik heb nu sinds een week of twee problemen met het aanmelden op MSN. Ik krijg iedere keer een foutcode: 80048820. Als ik klik op Problemen oplossen krijg ik te zien dat ik een ongeldig IP adres heb. Dit terwijl ik wel een perfect werkende verbinding met internet heb. Soms krijg ik wel dezelfde foutcode, maar dan ligt het probleem bij de proxy of firewall instellingen (volgens msn 'problemen oplossen') Maar zelfs met mijn firewall helemaal uitgeschakeld blijf ik dezelfde problemen hebben. Kan iemand me vertellen wat ik moet doen?

Greetings
 
Heb ik geprobeerd, maar lost verder niets op. Nog altijd dezelfde error als eerst. Ik heb ook al andere versies geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Ik denk dat ik de netwerk beheerder maar eens aan zijn jasje ga trekken. Of is er nog iemand die tips heeft?
 
Ja ik heb overal gezocht. Ik heb denk ik alles al geprobeerd wat er wordt aangeraden op verschillende forums. Het ziet er vrij hopeloos uit zo. Het vreemde is alleen dat msn het thuis wel doet. Ik woon op twee adressen. Op het ene adres werkt het wel en op de andere niet. Het moet dus wel aan de verbinding liggen die ik hier nu heb. Tenslotte heb ik het op beide adressen geprobeerd met dezelfde laptop. Ik blijf het vreemd vinden
 
Fout 80048820:

Dit is één van de meest voorkomende foutnummers bij MSN Messenger.
Dit foutnummer krijg je bij meerdere soorten fouten. Bijvoorbeeld wanneer er een server platligt, maar ook wanneer er een instelling verkeerd staat.

Vaak is dit de oplossing:
Controleer of de tijd en datum van de computer nog wel goed staan ingestelt. Windows wil nog wel is het jaartal een jaar vooruit of achteruit zetten, waardoor MSN Messenger van slag af raakt.

Als dit niet de oplossing is ga je naar uitvoeren (start->uitvoeren in het Engels start->run) en voer je de volgende regels één voor één in met tussendoor een "Enter":
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll
  • regsvr32 initpki.dll
  • regsvr32 wintrust.dll

-->Hier<-- staat nog wat extra informatie over deze fout.
 
het IP adres probleem is nu opgelost. Nu alleen nog het probleem met de key poorten volgens msn problemen oplosser. weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?
 
Welke firewall heb je??

Heb je een router??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan