aanmeldscherm kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
windows xp prof. met sp3.

na een vastloper bij het installeren van een driver voor een ricoh printer is het aanmeldscherm van windows verdwenen. Als de computer gestart of herstart wordt gaat hij rechtstreeks naar de administrator.

In het configuratiescherm bij accounts staan 4 accounts, 2 met volledige toegang (administrator en beheerder) en 2 met beperkte rechten. Allen hebben een wachtwoord, ook de administrator. Zet ik de pc uit, en dan weer aan, gaat hij zonder aanmeldscherm en zonder te vragen naar het wachtwoord naar de administrator in volledige modus. Aanmeldscherm tonen staat aangevinkt. Als ik administrator afmeld krijg ik wel het scherm met de drie gebruikers (zonder administrator) en werkt het zoals het zou moeten, dus met wachtwoorden.

Zet ik de pc uit en weer aan dan gaat hij weer rechtstreeks door naar administrator zonder wachtwoord.

Systeemherstel kon niet verder terug dan het punt waarop de pc vastliep.

Wie weet raad , zodat niet iedereen die de pc aanzet zomaar de pc in kan?
 
Dit probleem komt mij bekend voor, hiervoor is de oplossing heel simpel..
Maar eerst zal ik ever kort vertellen wat dit probleem veroorzaakt.
In het register word een regel aan gemaakt die Autologin op 1 zet, waardoor hij dus automatisch inglogt.

dit kan verholpen worden door de volgende stappen door te lopen:
Ga naar start, en klik dan op uitvoerern
typ hier "control userpasswords2" en klik op OK
Nu zie je boven in het zojuist geopende scherm een vinkvakje staan met de volgende tekst:
"Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken". Vink dit vakje aan
Druk nu op OK en test het door de computer opnieuw op te starten..

Als het goed is moet dit heb probleem verhelpen.
 
Dit probleem komt mij bekend voor, hiervoor is de oplossing heel simpel..
Maar eerst zal ik ever kort vertellen wat dit probleem veroorzaakt.
In het register word een regel aan gemaakt die Autologin op 1 zet, waardoor hij dus automatisch inglogt.

dit kan verholpen worden door de volgende stappen door te lopen:
Ga naar start, en klik dan op uitvoerern
typ hier "control userpasswords2" en klik op OK
Nu zie je boven in het zojuist geopende scherm een vinkvakje staan met de volgende tekst:
"Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken". Vink dit vakje aan
Druk nu op OK en test het door de computer opnieuw op te starten..

Als het goed is moet dit heb probleem verhelpen.

Dank voor het snelle antwoord, ik heb het uitgeprint en ga het morgen op het werk meteen proberen. Jullie horen dan of het hiermee opgelost is

update: probleem is opgelost
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan