Aanmeldscherm met opstarten overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Mijn ouders hun PC heeft op een onverklaarbare manier nu ineens tijdens het opstarten een aanmeldscherm met hun accountnaam. Dit was eerst nooit, je kwam gelijk op de desktop zal ik maar zeggen. Waar in XP kan ik ook al weer dat aanmeldscherm uitzetten?
B.v. dank.
 
Paswoorden verwijderen in windows:

Start / uitvoeren / control userpasswords2
geavanceerd / nogmaals geavanceerd / Gebruikers / Dubbelklik op de betreffende gebruikersnaam.
Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit".
Eventueel naar wens andere vinkjes plaasten.

Terug naar hoofdscherm (Start / uitvoeren / control userpasswords2).
Als je niet een password wilt typen tijdens het opstarten, haal dan het vinkje weg.
Toepassen.

Let op: Windows vraagt nu welke gebruiker er voortaan moet aanmelden met of zonder password!! Controleer of de juiste naam ingevuld staat !

bron: helpmij.nl
 
jean42 zei:
Paswoorden verwijderen in windows:

Start / uitvoeren / control userpasswords2
geavanceerd / nogmaals geavanceerd / Gebruikers / Dubbelklik op de betreffende gebruikersnaam.
Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit".
Eventueel naar wens andere vinkjes plaasten.

Terug naar hoofdscherm (Start / uitvoeren / control userpasswords2).
Als je niet een password wilt typen tijdens het opstarten, haal dan het vinkje weg.
Toepassen.

Let op: Windows vraagt nu welke gebruiker er voortaan moet aanmelden met of zonder password!! Controleer of de juiste naam ingevuld staat !

bron: helpmij.nl


Er staat al een vinkje bij 'Wachtwoord verloopt nooit', wat nu??
 
De juiste account aanlaten en de rest uitschakelen zou ook kunnen als deze comp door één account beheerd wordt.
 
Lange Pier zei:
De juiste account aanlaten en de rest uitschakelen zou ook kunnen als deze comp door één account beheerd wordt.

Ga ik dat eens proberen.
 
Dat was dus inderdaad het probleem, er stonden meerdere accounts. Nu staat alleen de administrator account er en het account van mijn ouders. Nu komt er geen aanmeldscherm meer tijdens het opstarten. Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan