Hallo,
Ik heb een veld waarin ik , afhankelijk van een waarde in een groepsvak, het aantal karakters wil aanpassen.
Op zich lukt dit, met de volgende code :
(laatste stukje code kunnen vinden op dit forum, met dank hiervoor)
Maar als ik 35 karakters heb in gevuld, en later kies ik in het groepsvak (kader_type) voor de optie 15 karakters, dan blijven de 35 karakters staan.
Pas nadat ik in dit veld ben gaan staan, en op delete heb gedrukt wordt het aantal karakters terug gebracht naar 15.
Graag zou ik willen dat bij het kiezen van een kleiner aantal karakters, direct het aantal karakters wordt aangepast in het veld.
Of wellicht eerst een waarschuwing dat een gedeelte van de tekst verdwijnt.
Weet iemand een oplossing voor dit problem, ik heb op het forum gezocht, maar heb zo snel niets kunnen vinden.
Gr,
Ik heb een veld waarin ik , afhankelijk van een waarde in een groepsvak, het aantal karakters wil aanpassen.
Op zich lukt dit, met de volgende code :
Code:
Private Sub Kader_type_Click()
If Me.Type_bak.Value = 1 Then
Me.karakter.Value = 15
Else
Me.karakter.Value = 35
End If
End Sub
Code:
Private Sub Vak_01_Change()
MaxLen = Me.karakter.Value
If Len(Me.Vak_01.Text) > MaxLen Then
Me.Vak_01.Text = Left(Me.Vak_01.Text, Len(Me.Vak_01.Text) - 1)
Me.Vak_01.SelStart = MaxLen
End If
End Sub
(laatste stukje code kunnen vinden op dit forum, met dank hiervoor)
Maar als ik 35 karakters heb in gevuld, en later kies ik in het groepsvak (kader_type) voor de optie 15 karakters, dan blijven de 35 karakters staan.
Pas nadat ik in dit veld ben gaan staan, en op delete heb gedrukt wordt het aantal karakters terug gebracht naar 15.
Graag zou ik willen dat bij het kiezen van een kleiner aantal karakters, direct het aantal karakters wordt aangepast in het veld.
Of wellicht eerst een waarschuwing dat een gedeelte van de tekst verdwijnt.
Weet iemand een oplossing voor dit problem, ik heb op het forum gezocht, maar heb zo snel niets kunnen vinden.
Gr,