• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanpassen bestaande bestelbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Hallo beste forumvrienden,

Ik had graag een bestaande bestelbon welke ik nu gebruik een facelift gegeven. facelift in de zin van, of het mogelijk is om art. te selecteren op 2 basissen.
Zijnde artnr en omschrijving. het is bijna zogoed als onmogelijk om alle artnr te kennen en vandaar de aanvulling naar omschrijving nu.

Ook had ik graag de bestelbon beveiligd zodat enkel de cellen die dienen te worden ingevuld ( artnr, indien aangepast dan ook omschrijving en aantal, ale het staat allemaal ook in de werkmap.)
het automatisch opslaan in pdf om daarna door te mailen naar vastgelegde adressen. dat lukt mij ook niet om dat goed te krijgen.

Graag jullie kunde en kennis even te willen toepassen waarvoor alvast een reuze bedankt.

Mvg
Marc

Bestand kan hier worden opgehaald ( te groot voor het forum )

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RZ7XBYFSXWTV.xlsm
 
Een beetje ombouwen door ipv een validatie een combobox te gebruiken.
Daarin ka je beide lijsten tonen - Artnr & Omschrijving - en bij selectie wordt enkel code geplaatst.
 
Maar hoe combineer ik die combobox met de hulpkolom waaruit nu wordt geselecteerd?
zie tab "prijslijst" kolom AH???

Toch al bedankt voor het meedenken
mvg
Marc
 
Beste Cobbe,

Is niet wat ik bedoelde...
Is hetzelfde nu als ervoor, alleen wat drukker.
De bedoeling is dat wanneer men niet de juiste code van buiten kent men ook kan invoeren op omschrijving.
maw dit mag gerust een validatielijst blijven maar dan ook van toepassing op beide kolommen. zijnde art.nr en omschrijving.

mvg
Marc
 
net of iedereen is al met de winterslaap begonnen...... :) :) :)
 
hallo forumvrienden,

Geen raad en advies op mijn vraag?
is raar

Mvg
Marc
 
Vaak werkt het beter als je een "uitgeklede" versie van je bestandje plaatst met de goede extensie. Een .xlsm.xls zal bij de meesten een melding geven en dan zal het niet bekeken worden. Als dit dan ook nog van mijnbestand gehaald moet worden haken er nog meer af.
 
Ik heb me er toch nog even aan gezet, je kan gewoon via validatie een artnr kiezen en als je dit niet weet dubbelklik je gewoon in die cel en je kan kiezen op omschrijving.
 

Bijlagen

  • Forumvraag bestelbon (cobbe).xls
    373,5 KB · Weergaven: 45
Hey Cobbe,

Bedankt om dit al even samen te steken, alleen is het zo dat wanneer men kijkt in de prijzentabel bij leverancier enkel B art. staan. nu kan men kiezen uit alle omschrijvingen die in de tabel staan en dat is niet de bedoeling.
Ik had al gedacht om bij hulpkolom, maar ik geraak er niet om deze gesorteerd te krijgen op leverancier.

Enig idee om dit voor mekaar te krijgen.

maar de aanzet met het dubbelklikken is al schitterend en zeker voor gebruik geschikt. Nu nog op de geselecteerde leverancier krijgen en we zijn er denk ik. :) :)

Toch al een reuze bedankt
Mvg
Marc
 
nu is het toch wel heel stil ifv dit onderwerp.
Echt niemand een idee ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan