• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aanpassen formule aantal dagen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Besten, Ik heb in kolom H een formule staan die weergeft hoeveel dagen de voorbij zijn na de einddatum.
Ik zou graag de formule zo aangepast hebben dat deze stopt met tellen op basis van de datum afgerond datum.
Zo kan ik onder andere blijven zien hoeveel fagen er overschreden zijn.

Mij lukt het niet helaas.

Alvast bedankt

Bijlagen

Hoi Peter, Nu telt kolom H gewoon door maar ik wil juist dat dit stopt op basi van kolom G.
Dan wil ik zien hoeveel dagen er overschreden zijn ten opzichte van kolom E

Kolom G is leeg.
"Afgerond datum". Wat dient daar te staan?
Geef eens in je voorbeeld aan wat eventueel de uitkomst dient te zijn en waar dat op gebaseerd is.

In kolom G komt een datum te staan van wanneer daadwerkelijk afgerond.
Kolom H zou dan vanaf die datum moeten stoppen met tellen zodat dagen rest 0 wordt.
De dagen overschreden is niet belangrijk verder.

Bijlagen

Wat Peter bedoelt is dat jij in bv G2 een datum invult en dan manueel in H2 schrijven welk getal jij wil zien verschijnen. want momenteel begrijp ik ook niet waar jij heen wil.
Nu staat er momenteel -105 maar welk getal wil jij dan zien na het invullen van die datum?

Ik wil op basis van een datum in G2 dat het aantal dagen rest automatisch op 0 komt te staan.
Het betreft overigens versie Excel97 - 2003

zet in H2:
=MAX(0;ALS(E2<>"";NETTO.WERKDAGEN(VANDAAG();E2;'Vrije dagen'!A$1:A$28);""))
dan door trekken naar beneden
dan wordt H niet negatief

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan