• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanpassen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hoi,

Hoe kan ik volgende formule aanpassen dat er in werkmap (opstelling fest 1 ) dat beide cellen moeten overeen komen en dan pas de naam.

dus als cellen ( opstelling fest 1 ) L2 en M2 overeen komen met ( toezichters ) B3 tot C5 de naam plaatsen in ( opstelling fest 1 ) B5

Code:
=ALS(RIJEN(B$5:B5)<=SOMPRODUCT(--(Toezichters!$B$3:$C$30=$M$2));INDEX(Toezichters!$A$3:$A$20;KLEINSTE(ALS(Toezichters!$B$3:$C$30=$M$2;RIJ(Toezichters!$B$3:$C$30)-RIJ(Toezichters!$B$3)+1);RIJEN(B$5:B5)));"")

Bekijk bijlage Map1.xlsm

Mvg

Je kunt cellen aan elkaar koppelen, zoals in:
Code:
Toezichters!$B$3:$B$30&Toezichters!$C$3:$C$30=$L$2&$M$2

Overigens heb ik met opzet geen complete formule neergezet, omdat ik niet goed weet wat je eigenlijk wilt bereiken.
Ik vermoed dat je per periode meerdere personen per toog kunt hebben?
Dan wordt het nog lastig om die formule door te trekken.
Ik zou dan eerder een opstelling verwachten met periodes als kolomkoppen en daaronder de namen.

Overigens hebben de perioden in L2 en L3 een extra spatie aan het einde die je eerst moet verwijderen om de match te laten slagen.

In 'Toezichters" zie ik ook wat vreemde perioden:
18:30-20:32
18:30-20:33
18:30-20:34

Kortom: geen totaaloplossing op dit moment, maar dit zou een stap in de gewenste richting moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan