• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
374
Goedemorgen,

Ik ben bezig met het finetunen van een overwerkoverzicht.
Voor het tabblad 'salarisspecificatie' (cel H6) zoek ik echter nog een andere formule.
De huidige formule kijkt naar het ingevulde werkrapport en indien deze op een specifieke maand wordt gefilterd dan wordt het salaris dat hierbij hoort getoond in cel H6.
Indien iemand geen overwerk heeft (het werkrapport is dan leeg) dan komt in cel H6 '#N/B' te staan i.p.v. het salaris.
Graag zou ik willen dat, indien het werkrapport leeg is, dat dan de huidige maand wordt gebruikt en het bijhorende salaris wordt getoond.
Ik hoop dat het enigszins duidelijk is omschreven.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage TEST Helpmij Werkrapport 07-01-2023.xlsx
 
Laatst bewerkt:
zegt dit u iets?
 

Bijlagen

  • TEST Helpmij Werkrapport 07-01-2023.xlsm
    721,9 KB · Weergaven: 14
Goedeavond emields,

Bedankt voor je reactie..
Ik ga zo kijken of dit werkt, maar voorlopig krijg ik de macro nog niet aan de praat.
Heb een nieuwe laptop maar macro's werken blijkbaar nog niet omdat 'vanwege uw beveiligingsinstellingen zijn macro's uitgeschakeld'.
Als ik deze via opties toesta dan werkt 't nog niet en krijg ik dezelfde melding..
Even kijken hoe ik ze toch aan kan zetten.


grt rmk
 
het bestand eerst ergens opslaan en het nieuw aangemaakt bestand openen.
 
Blijkbaar wordt de bron niet vertrouwd..
Eens kijken hoe ik dat kan oplossen.
Ik werk sinds kort met office365, weet niet of dat daar aan ligt.

Is het eventueel zonder macro te doen??
 
hier iets met enkel formules. ik heb wel uw tabellen aangepast.
 

Bijlagen

  • TEST Helpmij Werkrapport 07-01-2023.xlsx
    717,7 KB · Weergaven: 13
Goedenavond emields,

Wegens tijdgebrek ben ik vandaag pas verder gegaan.
Ik heb echter een redelijk simpele oplossing gevonden en dat is door op de laatste regel van het werkrapport 'is vandaag()' toe te voegen en deze te verbergen.
Dit resulteert in het geval er geen overwerk of iets dergelijks is dat de huidige maand gebruikt wordt.

Wel bedankt voor jouw inbreng, deze zal ik vast nog wel eens ergens kunnen gaan gebruiken wellicht.

Ik ga verder met het uitbreiden van mijn sheet. Hierbij zal ik ongetwijfeld nog wel tegen wat dingen aanlopen..


grt rmk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan