• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen gegevenslabels etc. in grafiek via VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter605

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Ik ben op zoek naar de VBA-code om een aantal kleuren aan te passen in een Excel2007 grafiek: zie bijlage:

- opmaak grafiekgebied, moet worden één kleur en wel "wit"
- opmaak gegevenslabels, de tekst moet worden "zwart"
- opmaak legenda, de tekst moet worden "zwart"

Mijn applicatie draait in het geheel op een zwarte ondergrond. Vandaar dat de grafiek een zwarte achtergrond heeft. Betreffende VBA-code moet onderdeel worden van een print-macro waarbij de grafiek een witte achtergrond heeft met zwarte letters, zodat op een kleurenprinter de inhoud geprint wordt en niet de zwarte achtergrond.

Wie kan mij helpen aan de specifieke VBA-code?

Alvast Bedankt,

Pieter

Bijlagen

macro-recorder opstarten, alle aanpassingen doen macro-recorder afsluiten en waarschijnlijk heb je alles wat je wil.

Beste Cow18,

Deze optie heb ik uiteraard al geprobeerd.

De macro-recorder selecteert alleen de betreffende deelgebieden, legenda, gegevenslabel en grafiekgebied.
Het daadwerkelijk aanpassingen van de tekstkleur en de kleuraanpassing voor het grafiekgebied wordt niet geregistreerd.

Dus de vraag blijft: Wie weet deze VBA-code?

Groeten,
Pieter

Beste Cow18,

Toch je advies even geprobeerd.

Op kantoor registreert de macro-recorder de benodigde VBA-code niet (office 2007).
Thuis gelukkig wel (office 2010).

Bijzonder ?

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Groeten,
Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan