Aanpassen grootte van het display

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijssjihT

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ik wil de grootte van het beeld dat op mijn monitor wordt weergegeven veranderen. Ik heb alleen geen idee hoe dat moet. Ik wil niet de resolutie veranderen, maar de grootte van het beeld.
Mijn huidige beeld is namelijk groter dan mijn monitor, en ik kan de instellingen op mijn monitor niet veranderen.

Mijn platpaneel heeft een Auto-knop. Wanneer ik die ingedrukt houd regelt de rest zichzelf.

Met de meeste monitors kan je dit regelen in het OSD menu.
Dat kan je openen met een knop dat vooraan staat.

Ik heb idd ook in dat OSD menu gekeken, de autoinstellingen maken het beeld te groot, en ik kan alleen de positie van het beeld veranderen, niet de grootte. Het is een multifunctioneel apparaat. Een televisie, computermonitor (VGA) en dvdspeler in een, dus niet een standaardscherm.

Heb je de monitor op je pc aangesloten met een (witte)dvi-kabel of een normale kabel (blauw stekkertje achterin je pc)?

ok, ik heb t zelfde probleem bij een dvi kabel, vandaar mijn vraag...

Even terug naar het onderwerp... Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn beeld goed kan krijgen. Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

zoals ik het nu lees lijkt het me niet dat je hardwarematig iets wilt veranderen, maar meer de tekstgrootte in je windows.. (toch?)
dat kan makkelijk:

rechtermuisknop op je bureaublad, klik de onderste "aan persoonlijke voorkeur aanpassen"
dan zie je links "lettertypen groter of kleiner maken (DPI)"
zo kun je de grootte van de weergave groter maken..
Als het niet is wat je bedoelde, sorry voor de nutteloze post :P

Helaas Guitarnet,

Niet wat hij bedoeld. Zijn buroblad is groter dan zijn beeldscherm. Zaken als startknop en klokje vallen domweg buiten beeld.

er zitten geen knoppen op het scherm zelf?

zit er een afstandsbediening bij? een scherm zonder knoppen vind ik vreemd. waar is de gebruiksaanwijzing van dat ding :P

Laatst bewerkt:
Het is niet met de hardware te regelen. Daarom zoek ik een softwarematische manier. Ik had vroeger een ATI-kaart, en toen kon ik het met de sofware die daar bij zat regelen, maar nu heb ik een XFX, en daarbij kan dat niet zo makkelijk.

Zat er geen software bij, bij jouw scherm?

drivers op een cd-tje bijvoorbeeld.
ga anders eens op de site gaan kijken op de site van de producent :thumb:

Bedoel je dat stukken van het bureaublad uit het beeld vallen ? Dan lijkt het me verdacht dat de monitor een verkeerde Aspect Ratio instelt voor het gebruik met de Pc. In "Persoonlijke voorkeuren aanpassen" moet je eens zoeken naar een optie om de Aspect Ratio in te stellen. Zet deze eens op 4:3 of 16:9 en kijk wat het beste past.

Ook kan het zijn dat je dpi (Dots Per Inch) veel te hoog is. Zet deze eens op 96 dpi of lager.

We kunnen natuurlijk meer als we weten over welke mointor we het hebben :P

Een salora, maar het is niet hardwarematisch in te stellen, ik ben best wel handig in zulke dingen, dus het gaat gewoon niet. Het is ook niet echt speciaal een computer monitor, vandaar. Het is een tv/dvd/cdspeler/pcmonitor in 1
een salora LCD2222TNDVX
Maar ik denk niet dat die info erg veel zal helpen
daarom hoop ik dus op een manier waarop ik dat in windows in kan stellen.

als ik google naar een salora LCD2222TNDVX dan zie ik dat het een formaat van 16:9 heeft dus die zou in principe moeten passen.

ik vind het wel vreemd dat een monitor/tv geen knoppen heeft om de instellingen te veranderen. ook omdat dit soort problemen juist makkelijk op te lossen zijn met zulke knoppen, ik weet niet eens of het softwarematig wel veranderd kan worden. resolutie kun je aanpassen, dpi kun je aanpassen en formaat kun je aanpassen. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan