• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen kleur als andere in een cel #N/B komt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Beste experts,

Als in cel A5 staat #N/B, welke formule moet ik dan gebruiken om in cel A1 de tekst te laten aanpassen in ROOD?
De gegevens in cel A1 zijn onbeveiligd en kunnen gewijzigd worden. Cel A5 is een beveiligde cel en kan door een formule in betreffende cel wijzigen in "0" of "#N/B".

Met vriendelijke groeten,
Cornelus

In Voorwaardelijke opmaak de formule =ISNB(A$5)

Beste Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Werkt inderdaad goed. Probleem is echter wanneer je over de formule andere gegevens plakt de voorwaardelijke opmaak weer verdwijnt.
Is het mogelijk dit voor een bepaald aantal cellen als vaste opmaakt door te voeren, zodat je er gegevens overheen kunt plakken?

Groeten,
Cornelus.

Probleem is echter wanneer je over de formule andere gegevens plakt de voorwaardelijke opmaak weer verdwijnt.
Is het mogelijk dit voor een bepaald aantal cellen als vaste opmaakt door te voeren, zodat je er gegevens overheen kunt plakken?
Cornelus,

Ik begrijp niet wat je wilt. Kun je een voorbeeld maken met deze situatie en de gewenste situatie?

Beste Rob,

Hierbij het test bestandje.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groeten,
Cornelus

Bijlagen

Beste Cornelus,

Dit werkt niet omdat de voorwaardelijke opmaak van a2 gekoppeld is aan de cel e2.

a2 wordt weergegeven in rood, als de uitkomst in cel e2 niet bestaand is.
Als je cel e2 overschrijft (met tekst) is de inhoud van de cel niet meer (niet bestaand) en dus geeft de voorwaardelijke opmaak van cel a2 de tekst in zwart weer.

Laat je ff weten of deze toelichting duidelijk is.

Oeldere

Cornelus, gebruik voor het plakken de optie Plakken Speciaal >> Waarden. Zo blijft de voorwaardelijke opmaak behouden.

Mvg

Rudi

Beste Oeldere en Rudi,

De uitleg van Oeldere is me niet duidelijk.
Ik vroeg me af of de voorwaardelijke opmaak niet omgezte kan worden naar een definitieve oomaak voor een aantal cellen?

Met vriendelijke groet,
Cornelus

Cornelus, het is ofwel een vaste opmaak (steeds hetzelfde) ofwel zoals het woord zelf zegt een opmaak die pas ingaat als een voorwaarde voldaan wordt. Anders zal je met VBA moeten beginnen.

Mvg

Rudi

als je alleen de opmaak wilt copieren (zonder voorwaardelijke opmaak) kun je ook het borsteltje (=opmaak copieren) op de taakbalk gebruiken.

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan