Ik heb in een access-database de volgende module:
Deze werkt goed als de AnimalID in tblAnimalsatSighting voorkomt. Maar dit is niet altijd het geval.
Als het niet het geval is komt er een foutmelding. Foutmeldingen uitschakelen leidt tot het vastlopen van access.
Graag zou ik de module zo aan willen passen dat wanneer de AnimalID niet voorkomt in tblAnimalsatSighting dat hij als datum (het veld heeft als eigenschap "short date") geeft 01-01-1900.
Ik heb zitten nadenken hoe dit het beste aan te pakken, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Uitbreiden van de query in de module? Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Code:
Public Function DateFirstSeen(AnimalID As Integer) As Date
Dim strSQL As String
Dim rst1 As DAO.Recordset ' do not forget to add a reference to DAO
If Not IsNull(AnimalID) Then
strSQL = "SELECT Min([tblSightings].[SightingDate]) AS FirstDate " & _
"FROM tblSightings INNER JOIN tblAnimalsatSighting ON tblSightings.SightingID = tblAnimalsatSighting.SightingID " & _
"WHERE tblAnimalsatSighting.AnimalID= " & AnimalID & ";"
Set rst1 = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL, dbOpenSnapshot, dbSeeChanges)
rst1.MoveFirst
DateFirstSeen = rst1!FirstDate
rst1.Close
Set rst1 = Nothing
End If
End Function
Deze werkt goed als de AnimalID in tblAnimalsatSighting voorkomt. Maar dit is niet altijd het geval.
Als het niet het geval is komt er een foutmelding. Foutmeldingen uitschakelen leidt tot het vastlopen van access.
Graag zou ik de module zo aan willen passen dat wanneer de AnimalID niet voorkomt in tblAnimalsatSighting dat hij als datum (het veld heeft als eigenschap "short date") geeft 01-01-1900.
Ik heb zitten nadenken hoe dit het beste aan te pakken, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Uitbreiden van de query in de module? Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.