Aanpassen nummer naar omschrijving in rapportage Northwind.db

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Ik heb op basis van een Northwind db een programma gemaakt voor het beheer van patiënten en medicijnen voor een Hospice in Oeganda.

Aan de bestaande rapportage voor de 'verkopen' van producten heb ik een paar keuze mogelijkheden toegevoegd. Deze extra keuzes kunnen gemaakt worden en ook het resultaat op de afdruk is goed. Alleen komt op de afdruk van bijvoorbeeld de keuze op Categorie niet de omschrijving van de categorie te staan maar het nummer. Hoe kan ik hier de omschrijving krijgen?

Via de link is het programma en de back-end db te downloaden. Aanmelden als Employee Volunteer 2, geen wachtwoord. Rapportage te openen via Home -> Report -> Prescription Reports. Maak hier de keuze op Category en Yearly (2014). Op de Preview zie je in de eerste kolom de category nummers staan. probleem doet zich ook voor Counties, Country en Districts.

Link voor downloaden db: https://www.wetransfer.com/download...bbce2c81f9ce564a41da749020141207135425/d045f1

Wie heeft voor mij de oplossing van dit probleem? Ik kom er met het VB script en de daarin opgenomen tempvars niet uit.

Frank

Je tabellen laten zich niet goed koppelen; ik raad je een procedure aan die de tabellen automatisch opnieuw koppelt op basis van het pad van de frontend. Techniek is behandeld in de Acces cursus ;). Daarnaast is het rapport niet te vinden, en dat is een groter probleem :).

Michel,

IK ben bezig, met hulp, om de back end om te zetten naar een PostgreSQl db.
Ga dat eerst afwerken en dan ku=ijken of ik de naamgeving kan oplossen. Heb inmiddels van 3 van de 4 het weten op te lossen.

Bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan