• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen Timestamp macro naar datum vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter59

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo beste helpers

Ik tracht om een Timestamp macro aan te passen naar de datum van vandaag().
Voor een maand lukt onderstaande macro wel maar in een jaarkalender niet.
Wat dient er aangepast te worden? Zelf heb ik al gestoeid met TODAY() maar helaas.
Code:
Sub TimeStamp()
 Cells(2, 4).Offset(Day(Now), 3 + (Cells(2, 4).Offset(Day(Now), 1) = "") * 2) = Time
End Sub

Mvg
Peter

Code:
Cells(2, 4).Offset(Day(Now), 3 + (Cells(2, 4).Offset(Day(Now), 1) = "") * 2) = [COLOR="#FF0000"]Date[/COLOR]

Hallo Alphamax

Vooraleerst dank voor het meedenken maar helaas is dit niet de bedoeling.
Er dient een tijdsweergave (stempel) op de dag van vandaag (7 okt) gezet te worden.
Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.
Hopelijk maakt dit het e.e.a. duidelijker.

Mvg
Peter

Bijlagen

Code:
Sub TimeStamp()
  Application.EnableEvents = False
  Dim r As Range
  Set r = Cells(Date - [d3] + 3, 5)
  If r = "" Then r = Time Else r.Offset(, 2) = Time
  Application.EnableEvents = True
End Sub

Alle formules kunnen veel eenvoudiger
Code:
tijd in: =IF(E3="";"";MAX($A$1;ROUND(E3/"0:15";0)*"0:15"))
Code:
tijd uit: =IF(G4="";"";CEILING(G4;"0:05"))
Code:
pauze: =IF(F3="";"";"0:30"*(O3<>"Nee"))
Voor de werktijd ook maar ik die begrijp ik niet helemaal.

Bijlagen

Hallo VenA

Heel hartelijk dank voor je support.
Ik ga hier eens verder induiken. Het ziet er verdomst goed uit.
Wordt vervolgd.
Wederom voor nu, nogmaals dank.
Opmerking: Ik vraag mij af hoe hele vele van jullie helpers, waaronder jij het e.e.a. voor elkaar krijgen.
CHAPEAU!!!

Mvg
Peter

Code:
Sub TimeStamp()
  Cells(2, 4).Offset(DatePart("y", Date), 3 + (Cells(2, 4).Offset(DatePart("y", Date), 1) = "") * 2) = Time
End Sub

of:
Code:
Sub TimeStamp()
  Cells(2, 4).Offset(DateDiff("d", [d3], Date) + 1, 3 + (Cells(2, 4).Offset(DateDiff("d", [d3], Date) + 1, 1) = "") * 2) = Time
End Sub

of:
Code:
Sub TimeStamp()
  Cells(3, 4).Offset(DateDiff("d", [d3], Date), 3 + (Cells(3, 4).Offset(DateDiff("d", [d3], Date), 1) = "") * 2) = Time
End Sub

meerdere mogelijkheden

Laatst bewerkt:
In reactie op
Opmerking: Ik vraag mij af hoe hele vele van jullie helpers, waaronder jij het e.e.a. voor elkaar krijgen.

Mijn kennis heb ik opgedaan door actief mee te helpen op fora. Als ik een vraag zie waar ik een oplossing denk te weten reageer ik daarop, vervolgens zijn er weer anderen die een beter idee hebben en dat probeer ik dan te onthouden:)

[Edit] zie #6. Dit is een andere benadering en die ga ik dan eens bestuderen. Zo leren helpers ook weer van andere helpers.

Laatst bewerkt:
Of zo:

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()

Cells(3, 5).Offset(DatePart("y", Date) - 1, -2 * (Cells(3, 5).Offset(DatePart("y", Date) - 1) <> "")) = Time

End Sub

[Edit] zie #6. Dit is een andere benadering en die ga ik dan eens bestuderen. Zo leren helpers ook weer van andere helpers.
Zo bestudeer ik ook oplossingen die via Google te voorschijn komen. Zo heb ik mijn VBA geleerd en gebruk jet nu heel veel in MS Access.
Als je eenmaal de stap gezet hebt en een aantal problemen opgelost hebt, dan gaat het in principe steeds sneller steeds beter.
Je herkent de problemen veel eerder dus de kans dat je zelf oplossingen verzint wordt steeds groter!

Succes verder.

Ik ben gewoon systematisch met een boek van voren naar achteren begonnen, en heb later daar andere boeken aan toegevoegd bijv. Excel 2007 VBA; Green, Bullen, Bovey, Alexander.

Maar de F1 en F2 toetsen in de VBEditor zijn uiteindelijk de bronnen die het dichtst bij liggen.

En vooral: neem geen enkele code 'at face value'; test hem en vraag je af: 'kan dat niet eenvoudiger'
Er is nl. veel clumsy coding in omloop op het Internet.

PHP:
=if(e282="";"";max(a1;floor(e282;1/288)))

Hallo allemaal

Heel, heel hartelijk dank voor deze toevoegingen.
Ik sta hier versteld van.
Ik ga dit eens bestuderen én laten bezinken.
Alle oplossingen ga ik eens toepassen in het origineel.

Nogmaals, heel hartelijk dank voor de aangeboden mogelijkheden.

Mvg
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan