aanpassen van het uiterlijk van een al bestaand formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elizabeth F

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo,

Ik wil binnenkort een website gaan maken waarin formulieren moeten komen. Deze formulieren zijn al gemaakt maar moeten qua uiterlijk worden aangepast aan de rest van de website.

Kan ik dan de code gewoon in de pagina kopiëren die al het uiterlijk van de website heeft? Bijv. hetgeen wat tussen <form> tags staat in de content div en de php code bovenin de file?

Alvast bedankt.

Dag Elizabeth,

de php-code met de verwerking van het formulier is niet van belang voor de layout van de rest van de site, dus die kan je alvast copy-pasten. Normaal gezien, volgens mijn manier van werken, kan je ook het formulier gewoon copy-pasten, maar als je werkt met een css-stylesheet, moet de beschrijving van die classes en div's wel overeenkomen natuurlijk.

Succes ermee!

Beste Klaas,

Bedankt voor je reactie.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat de divs en classes overeen moeten komen.

Ik was van plan om het formulier onder te brengen in een div content genaamd en de opmaak van het formulier op te geven in een css-bestand. Is dat wat je bedoelt of moet ik in de php code de divs en classes aanpassen?

Groet Elizabeth

Wat ik maar zeggen wilde, is dat als je je div 'appelblauwzeegroen' noemt, je dit ook zo dient te benoemen in je css-sheet. Als je dit contactformulier maar één keer zal gebruiken, dan klopt die overeenkomst hoogstwaarschijnlijk wel. Maar stel dat je ditzelfde formulier nu of later eens wil hergebruiken in een andere site (met dus een andere layout), moet die andere site ook dezelfde div-naam vermelden in zijn css-sheet.

Misschien moest ik dat allemaal niet zeggen, maar ik zeg altijd liever te veel dan te weinig.. ;)

Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan