Aanpassen van startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
165
Ik heb sinds kort een anti-spyware programma op mijn pc zitten.
Ondanks NAV en Ewido heeft ie toch op het systeem weten te nestelen.
Dit heb ik desondanks kunnen verwijderen, wat mij echter niet gelukt is om bij Ínternet opties' de startpagina te wijzigen in de standaard www.google.nl'.
Telkens komt de antispyware adres opduiken.
Hoe kan ik dit op een andere manier aanpassen?

hotindo
 
Ik begrijp je niet helemaal. Je hebt het over AntiSpyware maar later weer dat het dit programma gelukt is ondanks Ewido en NAV.

Dat klinkt meer als Spyware.
Als dit inderdaad zo is kun je beter een Hijacklog plaatsen bij ASO.
 
Laatst bewerkt:
Spyware is volgens mij verwijderd.
Ewido en Norton ziet 'm niet meer maar mijn vraag is daar een andere manier om binnen Windows Eplorer, de startpagina te beinvloeden dan via 'Internet Opties' ??
Zo niet, dan is het mogelijk dat de spyware niet helemaal verdwenen is???
 
waney123 zei:
Zo niet, dan is het mogelijk dat de spyware niet helemaal verdwenen is???
Dat is ongetwijfeld het geval. Bovendien weten scanners vaak wel de boosdoeners maar niet de symptomen te verwijderen, bij die SmitFraud trojans (want zoiets heb je waarschijnlijk te pakken). ;)

Wordt weleens tijd dat je iets aan preventie gaat doen, volgens mij.
 
download eens de probeerversie van xoftspy, deze spoort echt bijna alles op, in ieder geval meer als de meest bekende tot nu toe.
Het voordeel is dat dit programma tov de andere de exacte lokaties laat zien waar de betreffende spyware boosdoener zit. Jammer genoeg kan de probeerversie deze niet weghalen, dus handmatig zou dit dan moeten gebeuren.
 
jackall zei:
download eens de probeerversie van xoftspy, deze spoort echt bijna alles op, in ieder geval meer als de meest bekende tot nu toe.
Het voordeel is dat dit programma tov de andere de exacte lokaties laat zien waar de betreffende spyware boosdoener zit. Jammer genoeg kan de probeerversie deze niet weghalen, dus handmatig zou dit dan moeten gebeuren.

Vergeet het maar. Waar Xoftspy vooral goed in is, is het vinden van dingen die er helemaal niet zijn. False positives dus. En de schade herstellen die door een desktophijacker is aangericht, dat zal Xoftspy al helemaal niet kunnen.

HijackThis-log op Nucia met duidelijke uitleg van het probleem is echt de beste optie voor de topicstarter.
 
Ik heb de anti spyware gedownload en geinstalleerd en gescand maar Internet Explorer geeft nog steeds problemen in zoverre dat ie niet automatisch met Google opent.
Na een tijdje op internet te hebben gezeten word je automatisch ook uitgegooid, wel brutaal moet ik zeggen.
Moet ik me nu bij de spyware afdeling gaan aankloppen voor de oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan