• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aanpassing data naar nieuw jaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrsA
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrsA

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2023
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
Office 2021 Prof Plus NL
In bijgevoegd bestand heb ik een urenstaat, die zoals die nu is, prima werkt waar voor die gebruikt moet worden.

Mijn probleem is: Hoe kan ik dit gemakkelijk aanpassen naar 2025? Waarbij nu 1 jan. op maandag viel en komend jaar op woensdag. En waarbij er in 2025 geen schrikkeldag is.
Afgelopen jaar alles handmatig aangepast, maar dat moet makkelijker kunnen.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Hoe simpel kan het zijn.
Dit is inderdaad een goede oplossing.

Bedankt.

@emields: jouw oplossing zou prima zijn, als ik alleen het 1e tabblad nodig had.

De rest wordt ook nog gebruikt voor andere dingen.

Je bedoeld : de rest wordt ook nog "MISBRUIKT" voor andere dingen.
Het probleem met meerdere tabbladen is dat je op het eind van het verhaal alles op 1 blad wil samengevat zien.

Laatst bewerkt:
In plaats van vaste verwijzingen naar cellen op andere werkbladen kun je die ook flexibel maken, zie de formules in de kolommen B t/m H op werkblad "Gemaakte uren per week". Iets soortgelijks kun je ook voor de andere werkbladen doen. En ik zou het werkblad "Gewerkte uren 2024" hernoemen naar "Gewerkte uren".

Bijlagen

Je bedoeld : de rest wordt ook nog "MISBRUIKT" voor andere dingen.
Het probleem met meerdere tabbladen is dat je op het eind van het verhaal alles op 1 blad wil samengevat zien.
Dat zijn jouw woorden. Bij mij worden ze GEBRUIKT

In plaats van vaste verwijzingen naar cellen op andere werkbladen kun je die ook flexibel maken, zie de formules in de kolommen B t/m H op werkblad "Gemaakte uren per week". Iets soortgelijks kun je ook voor de andere werkbladen doen. En ik zou het werkblad "Gewerkte uren 2024" hernoemen naar "Gewerkte uren".
Zou ook kunnen, maar die had ik inmiddels al. Ook voor andere programma's.
Dat hernoemen had ik ook al gedaan.

Toch bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan