• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing van mijn pakketten tool... welke expert kan mij helpen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was even puzzelen maar ben tot dit resultaat gekomen.

Hey Willem,

Super bedankt voor de moeite maar ik zie eerlijk gezegd niet goed wat je hebt aangepast. Bij mij werken de velden F6 en F7 nog steeds niet. Om een voorbeeld te noemen: stel ik heb een zending voor Albanië van 0-1 kg. De carrier is dan dus PosNL (F5, dat klopt maar dat had ik al kloppend). Het tarief in vak H5 klopt ook, dat staat in de matrix in cel K15. Cel K15 in de matrix is donkerrood en dus zou in cel F6 van de tool de waarde uit cel C78 zou moeten staan nml. "formulier CN22 (P4507)". In cel F7 zou de waarde uit cel K57 moeten staan (€22,-).

Het resultaat van genoemde keuzes (dus bestemming Albanië, gewicht 0-1 kg) zou er dan als volgt uit moeten zien:

Screen Shot 005.jpg

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben. Ik snap dat het een gecompliceerd puzzeltje is.

Peter

F6 en F7 had ik ook niet aangepast
Nu wel.

De aanpassing voor het starten van de applicatie zal via VBA moeten
Daar kan ik je niet bij helpen, dat gaat boven mijn kunnen.

Bijlagen

probeer deze eens uit. (wel met vba formule)

wel vreemd dat er advies prijzen in de adviesprijzentabel staan ook als er helemaal geen aanbieder is.
wat moet daar mee?

adviesprijs toch weergeven ?
of onderdrukken? zoals nu

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thanks so much guys!

De tool van Willem werkt perfect. Voor het starten van de applicatie vind ik wel een oplossing. Dat is ook het minst belangrijke.
Nogmaals bedankt!

nog één probleempje...

de bijgevoegde tool, die verder perfect aan mijn verwachtingen voldoet, kent m.i. nog één probleempje. Dat is dat in sommige gevallen (namelijk die waarin geen enkele vervoerder beschikbaar is) in vak F5 van de tool (en dus ook in vak M2 van Sheet1) de melding #VERW! verschijnt. Is het mogelijk in deze gevallen N.V.T. te vermelden? Dat oogt wat eleganter... Bekijk bijlage TARIEVENTOOL AUGUSTUS 2015 versie 1.3 onbeveiligd.xlsx

Verander de formule in M2 in:
Code:
=IFERROR(INDEX(B5:B9;MATCH(L2;OFFSET(B5;0;MATCH($K$2;$C$4:$I$4;0);1000);0);1);"N.V.T.")

Verander de formule in M2 in:
Code:
=IFERROR(INDEX(B5:B9;MATCH(L2;OFFSET(B5;0;MATCH($K$2;$C$4:$I$4;0);1000);0);1);"N.V.T.")

Tnx Willem... maar uhh...'t werkt niet :(
Ik zie daar dan #NAAM? staan.
Klopt er iets niet?

Laatst bewerkt:
formule even vertalen naar het nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan