• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing vanuit 1 blad voor alle andere bladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsRos

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
18
Vrienden,

Ik zit nu met een probleem. Ik probeer 1 overzichtelijk blad te maken waarbij je met bepaalde gegevens alle gegevens op andere tabbladen kan meeveranderen.

Ik heb op allemaal bladen % staan. Deze % kan je onderling verdelen ( % suiker, % vet ) etc.

Dit kan je tot nu toe alleen maar per blad apart aanpassen. Ik wil op 1 blad dat het mogelijk is om te zeggen; vb. ik wil voor alle andere bladen 100% suiker.

Het probleem nu is , dat als ik daarna nog een individueel blad bv naar 80% suiker wil brengen en de rest op 100% wil houden alles weer verspringt.

Kortom, ik wil vanuit 1 blad alles veranderen, maar ik wil dat het process omgekeerd niet werkt. '

Mind boggeling I tell you.. :(
 
Het probleem nu is , dat als ik daarna nog een individueel blad bv naar 80% suiker wil brengen en de rest op 100% wil houden alles weer verspringt.

Hoe bedoel je dit precies?
Je zou kunnen verwijzen naar het bronwerkblad zodat je alleen dat werkblad hoeft te veranderen om de andere werkbladen aan te passen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hoe bedoel je dit precies?
Je zou kunnen verwijzen naar het bronwerkblad zodat je alleen dat werkblad hoeft te veranderen om de andere werkbladen aan te passen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Hoofdblad

Blad 2
Blad 3
Blad 4
etc.

Nu wil ik op het hoofdblad de mogelijkheid hebben om simpelweg met 1x invoeren van de gewenste verhoudingen, dat deze op alle bladen hetzelfde wordt. Echter wil ik niet als ik alsnog een verandering wil aanbrengen op bv. alleen blad 3, dat alle bladen (Inclusief het hoofdblad) naar die verhoudingen overspringen. Ik wil dat deze gewoon gelijk blijven aan het hoofdblad.
 
In bijgevoegd bestand zit een simpel voorbeeld van wat ik bedoel.
In het hoofdblad zit een tabel met een groene achtergrond.
Als je hier iets invult, dan wordt het ingevoerde ook in de werkbladen Blad2, Blad3 en Blad4 geplaatst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • hoofdblad.xls
    18,5 KB · Weergaven: 26
In bijgevoegd bestand zit een simpel voorbeeld van wat ik bedoel.
In het hoofdblad zit een tabel met een groene achtergrond.
Als je hier iets invult, dan wordt het ingevoerde ook in de werkbladen Blad2, Blad3 en Blad4 geplaatst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dat heb ik al zover. Het probleem echt is dat wanneer ik een individueel blad wil aanpassen, dat deze alle andere bladen ook aanpast. Ik wil ze dus ook nog onafhankelijk van elkaar kunnen veranderen.

Thanks!
 
Dat heb ik al zover. Het probleem echt is dat wanneer ik een individueel blad wil aanpassen, dat deze alle andere bladen ook aanpast. Ik wil ze dus ook nog onafhankelijk van elkaar kunnen veranderen.

Thanks!

Kan je een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie sturen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als je ik je goed begrijp moet je het volgende doen.

Selecteer met je muis alle tabbladen zodat deze oplichten. Wanneer je nu iets aanpast in een van de tabbladen, dan voert Excel de wijzigngen door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan