• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing voor een eerder gevonden oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Code:
=ALS(F28="A";TEKST(RECHTS(INDIRECT("Database_Facturen!A"&AANTALARG(Database_Facturen!A:A));4);"0000");TEKST(RECHTS(INDIRECT("Database_Creditfacturen!A"&AANTALARG(Database_Creditfacturen!A:A));4);"0000"))

Bovenstaande code werkt nu vanaf direct vanaf rij 1.

Om de code blijvend te laten werken dienen alle cellen onder elkaar ingevuld te zijn met een waarde en mag er geen lege cel zijn. Zodra deze er wel is dan is dat een onderbreking en blijft de hoogste waarde de waarde van de cel die als laatste voor de onderbreking was ingevuld.

Rij1 9000
Rij 2 9001
Rij 3 9002
Rij 4 9003

Hoogste waarde is 9003..

Gaan we nu verder

Rij 5 (LEEG)
Rij 6 9004
Rij 7 9005

Dan blijft de hoogste waarde 9003.

In Rij 1 en 2 staat tekst. Deze mag dus niet gebruikt worden. Dat gebeurd nu wel en hiervan worden de laatste 4 letters gefilterd en getoond. De tekst in Rij 2 is Facuurnummer en dus staat er: mmer.

Je zult begrijpen dat dit niet de bedoeling is, want de waarde van rij 1 en rij 2 dienen wegens tekst niet te worden gebruikt. Vanaf rij 3 mag dit wel. Vanaf daar worden enkel nummers ingevoerd.
 
Laatst bewerkt:
2 opmerkingen,

1. ik sluit me aan bij Sylvester Ponten 's opmerking.
2. zo te zien zijn het getallen, als je de helpfunctie van Excel had gebruikt had je uitgekomen bij de functie GROOTSTE of MAX.

Succes,
 
Sylvester en ThankYou. De volgende keer als je niet normaal kan antwoorden. Een goede tip. Doe het dan niet, want die opmerking bevalt mij zeker niet. Net of ik hier uit mijn neus zit te eten. Enne Grootste of MAX dat werkt niet. Zover was ik hier allang. Anders plaats ik mijn vraag niet. Ben notabene al een half jaar bezig met mijn bestand en je hebt geen idee wat er allemaal in staat.
 
Laatst bewerkt:
Op jou verzoek zullen wij niet meer reageren (neem de vrijheid om ook maar voor Sylvester Ponten te spreken)
Ik zal wel nog afsluiten met 1 tip: voeg een voorbeeld bestand bij.

Succes met je topic.
 
masala,

heel fijn dat je de/een oplossing hebt gevonden.
Een vraag nog, denk je dat anderen ook iets aan je oplossing zouden kunnen hebben?

Zo ja, wil je dan zo vriendelijk zijn om ook die oplossing met ons te delen?
 
@Haije, de reactie van TS lezende lijkt een goed antwoord op je vraag uitgesloten.

@Malasa
het leek me het gemakkelijkst om je 2 A-bereiken met een gedefinieerde naam te bepalen, maar in dergelijke gevallen is een gedegen voorbeeldje meesturen soms teveel gevraagd.
Dat moet niet meer zijn dan zoiets als in bijlage, maar waar en hoe alles precies staat in je 2 A-kolommen kan ik na 2 keer de vraag gelezen te hebben niet precies achterhalen.
Dus is de reactie van beide helpers vrij logisch en heb je in de hitte van de discussie je te ver laten drijven.
Als ik je vorige vragen erop nalees, dan heb je vaker dit probleem. Jij kent best je bestand en van deze kant moeten we maar gissen en het nabouwen zoals jij het "omschrijft".

De handtekening van Popipipo spreekt in deze boekdelen.
25 % van de oplossing is het juist formuleren van de vraag.
25 % van de oplossing is het juist lezen van de vraag.
25 % van de oplossing is het xls voorbeeldje bij de vraag.
25 % van de oplossing is het antwoord op de vraag.
 

Bijlagen

  • masala.xlsx
    7,7 KB · Weergaven: 23
Code:
=ALS(C28="";"";ALS(F28="A";TEKST(RECHTS(INDIRECT("Database_Facturen!A"&AANTALARG(Database_Facturen!A:A));4);"0000");TEKST(RECHTS(INDIRECT("Database_Creditfacturen!A"&AANTALARG(Database_Creditfacturen!A:A));4);"0000")))

Snap zelf ook niet waar het probleem in heeft gezeten. Ik had alles opnieuw uitgetikt en toen werkte het wel. Wel moet ik erbij aangeven dat ik het onnodige tabel heb verwijderd, maar dat mag niet veel verschil maken.


Verder alle info had ik eigenlijk al gegeven, maar ik snap wat jij bedoelt. Die discussie, wat jij discussie noemt, was voor mij niet zo. Ik was het allang weer vergeten. Vandaar mijn late antwoord. Daarbij kwam een reactie even verkeerd over en dan al helemaal als je meer aan je hoofd hebt. Dan komt het wel eens ongelegen.
 
ik ga toch nog even door op het onderwerp, in bijlage gebruik ik 2 gedefinieerde namen, "MijnCrediteuren" en "MijnLaatsteCrediteur".
Dan wordt je formule in E7 wel veel eenvoudiger.

PS. de helpers doen alles op vrijwillige basis, dus een bemoedigend woordje doet veel meer wonderen dan je je kan voorstellen, ook al heb je zelf meer aan je hoofd.
 

Bijlagen

  • masala.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan