Aanrader/afrader....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hoi, ik ben van plan een nieuw systeem samen te stellen, voor ik dit aankoop had ik graag wat feedback :).

Hier al wat antwoorden op vragen die misschien gaan komen...

• Waarom 4Gb ram-geheugen -> ben van plan om op dit systeem enkel met vista ultimate 64 bits te werken.
  • PC wordt vooral gebruikt voor video/foto-bewerking, games en de alledaagse toepassingen.
  • Waarom niet wachten op de nieuwe serie videokaarten van nvidea? -> nieuwe serie ondersteund pci-e 2.0, dus andere moederbord als je het volledig wilt benutten, mss dan ook weer wachten op ddr3 ram-geheugen....zo kan je blijven uitstellen...

Componenten:

Processor koeler: Zalman CNPS9500 AM2
Grafische kaart (PCIe): XFX 8800 GTS/500
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 6000+
Floppy: NEC Floppydrive
Voeding: Thermaltake Toughpower 600 Watt
Behuizing: Enermax Chakra ECA3052
DVD-ROM: Asus DVD-E818A3T
DVD-Brander: Asus DRW-1814BLT
Moederbord: Asus M2N-SLI DeLuxe
Harddisks (SATA): 2 X Maxtor DiamondMax 20 160 Gb
Geheugen: 2 X GeiL 2 GB DDR2-800 CL4 4-4-12, PC2 6400

Waarom een mobo in dit snelle systeem dat slechts tot mem 800 Mhz ondersteunt? (zie mijn systeem, geleverd 1/9/2007)

Laatst bewerkt:
Het geheugen zelf draait niet hoger dan 800. Ik bestel bij alternate en daar zie ik geen mobo s am2 die een hogere snelheid ondersteund.

Helder. Waarom AMD met 2 MB cache, waarom geen Intel met 4 MB? Mijn E6850 is niet zo heel veel duurder dan jouw geambieerde AMD. (Mijn vorige pc had een AMD die tot volle tevredenheid functioneerde en nog steeds als backupmachine functioneert, maar nu, anno 2007 was / is Intel in een high end system m.i. fors sneller dan AMD, zeker voor beeld/videobewerking...............)

ps. mijn machine van september jl. IS door Alternate geassembleerd en geleverd ;) :D

Laatst bewerkt:
als ik jou was zou ik inderdaad ook echt geen AM2 pakken, maar een Socker 775 van intel !

Waarom neem je de quadcore niet van intel Q6600

als ik jou was zou ik inderdaad ook echt geen AM2 pakken, maar een Socker 775 van intel !

Waarom neem je de quadcore niet van intel Q6600

Waarom geen Q6600... Ik ga niets extra betalen voor wat ik niet (volledig) gebruik. De dualcores worden op dit moment nog niet eens voor 100% volluit benut.

Helder. Waarom AMD met 2 MB cache, waarom geen Intel met 4 MB? Mijn E6850 is niet zo heel veel duurder dan jouw geambieerde AMD. (Mijn vorige pc had een AMD die tot volle tevredenheid functioneerde en nog steeds als backupmachine functioneert, maar nu, anno 2007 was / is Intel in een high end system m.i. fors sneller dan AMD, zeker voor beeld/videobewerking...............)

ps. mijn machine van september jl. IS door Alternate geassembleerd en geleverd ;) :D

Mmm, voor jou E6850 moet ik toch 100€ dieper tasten... Heb eigenlijk nooit intel gehad, mss tijd om een iets anders te proberen dan :p. Budget is max 1500 € en daar zit ik nog onder met die E6850.

Ik heb 2x AMD en 3x Intel gehad. Dit is mijn 4e Intel machine. Voorkeur op basis van prestaties: nooit wat van gemerkt om de doodeenvoudige reden dat een vergelijk niet mogelijk was omdat er maar 1 van de twee was ingebouwd.

Theoretisch prestatieverschil tussen beide merken ligt zeer genuanceerd. In sommige benchmarks scoort de Intel beter, in andere benchmarks de AMD.

Op het terrein van multiamediabewerking (even kort door de bocht) is wellicht Intel op DIT moment de handigtste keuze. Dat kan bij het uitkomen van een andere AMD zomaar weer andersom zijn (of niet).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan