Aanroepen Access database via server

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimenBeer

Verenigingslid
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
808
Leden,

Ik heb een verbinding met een andere computer. Deze wordt als server gezien door Windows. Hiervoor gebruik ik het pakket van MioNet.
Wat is nu het probleem.
Zodra ik een applicatie opstart die gebruik maakt van Access krijg ik de boodschap:
"Kan het bestand niet opslaan".

Als ik een eigen Access bestand kopieer naar de server, dan gaat dat goed.
Dus schrijven naar de server werkt.
Wil ik echter dat zelfde bestand op de server weer openen, dan krijg ik deze boodschap ook.

Weet iemand hier iets over?

Wim
 
Ik ben totaal niet bekend met MioNet maar het lijkt of daar een instelling fout zit.Toch iets met rechten structuur?

Is het overigens niet veel makkelijker om de database te splitsen en op de server de data te zetten en op de client alleen de formulieren e.d.?
Dit werkt namelijk perfect en dan kan je MioNet er uitlaten.
 
Ik ben totaal niet bekend met MioNet maar het lijkt of daar een instelling fout zit.Toch iets met rechten structuur?

Is het overigens niet veel makkelijker om de database te splitsen en op de server de data te zetten en op de client alleen de formulieren e.d.?
Dit werkt namelijk perfect en dan kan je MioNet er uitlaten.

MioNet is een software pakket waarmee je via internet een client/server omgeving kan inrichten.
Op zich werkt dat allemaal goed. Ik kan bestanden halen van de server, lezen en schrijven, nieuwe bestanden op de server zetten.
Alleen als ik de client opstart en de Access database probeer te benaderen, dan krijg ik deze boodschap.
De boodschap geeft helaas niet aan welk bestand er wordt geschreven. Het lijkt er op dat wel het .lbd bestand wordt aangemaakt maar niet volledig wordt afgehandeld.

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan