Tielemans5
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 okt 2012
Allen,
bijgevoegd is een document die een voorganger binnen ons bedrijf heeft gemaakt. Het document moet dringend in lay-out worden aangepast dus kijk daar even omheen. Het probleem zit het in het aanroepen van de PDFCreator printer. Bij de meeste gebruikers zit de PDFCreator printer op Ne02 maar bij een aantal anderen zitten ze op Ne04, Ne05 enz. Is het mogelijk om de code zo te maken dat automatisch de juiste wordt geselecteerd? Mijn kennis van VBA reikt niet zo ver dat ik code kan bedenken om het op te lossen. Kan iemand een voorzet geven hoe dit op te lossen?
Bekijk bijlage RIE voorbeeld.xlsm
bijgevoegd is een document die een voorganger binnen ons bedrijf heeft gemaakt. Het document moet dringend in lay-out worden aangepast dus kijk daar even omheen. Het probleem zit het in het aanroepen van de PDFCreator printer. Bij de meeste gebruikers zit de PDFCreator printer op Ne02 maar bij een aantal anderen zitten ze op Ne04, Ne05 enz. Is het mogelijk om de code zo te maken dat automatisch de juiste wordt geselecteerd? Mijn kennis van VBA reikt niet zo ver dat ik code kan bedenken om het op te lossen. Kan iemand een voorzet geven hoe dit op te lossen?
Bekijk bijlage RIE voorbeeld.xlsm
Code:
Sub plot()
ActiveSheet.Unprotect
ActiveSheet.Range("$R$1:$R$343").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
Application.ActivePrinter = "PDFCreator op Ne02:"
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,""PDFCreator op Ne02:"",,TRUE,,FALSE)"
ActiveSheet.Range("$R$1:$R$343").AutoFilter Field:=1
Range("B1").Select
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _
False, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True, AllowUsingPivotTables:= _
True