aanschaf athlon 2400+ of pentium 4 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyboy

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
hoi
Wie kan mij vertellen wat ik beter kan aanschaffen voor het spelen van games!!??

Een pentium 4, 2.4 ghz, 256 mb ddr, 64 videokaart

of een

Athlon 2400+, 256 mb ddr, 64 videokaart.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij!!

thankz greet john

Laatst bewerkt:
pentium of AMD

Dat staat er toch, een P4 2400 Mhz. ;)

Ik zeg ga voor de P4 maar daar denken hele massa's anders over.

Meestal is zo'n vraag het begin van een discussie zonder einde.

Maar goed je wil een mening dus bij deze. :)

Grtz.

Zowel P4 als AMD is geschikt voor spellen. AMD is bij gelijke prestaties wat goedkoper.

AMD hoeft niet noodzakelijker goedkoper te zijn bij gelijke prestaties, dat is zo'n standaardzinnetje dat steeds maar gebruikt wordt zonder onderbouwing of voorbeelden.

Enkel naar de CPU kijken is nogal kortzichtig. Veel meer invloed op de prestaties hebben het moederbord, het geheugen, de harde schijf en de videokaart. Een P IV met 800 FSB en dual channel geheugen presteert het best, op de voet gevolgd door een recente Athlon XP met nForce 2 chipset, eveneens dual channel geheugen.

Wat is je budget precies, welke hardware wil je voor dat geld en wat wil je behalve gamen nog met het systeem?

Geplaatst door Steve
AMD hoeft niet noodzakelijker goedkoper te zijn bij gelijke prestaties, dat is zo'n standaardzinnetje dat steeds maar gebruikt wordt zonder onderbouwing of voorbeelden.

Enkel naar de CPU kijken is nogal kortzichtig. Veel meer invloed op de prestaties hebben het moederbord, het geheugen, de harde schijf en de videokaart. Een P IV met 800 FSB en dual channel geheugen presteert het best, op de voet gevolgd door een recente Athlon XP met nForce 2 chipset, eveneens dual channel geheugen.

Wat is je budget precies, welke hardware wil je voor dat geld en wat wil je behalve gamen nog met het systeem?
En om bij je voorbeeld te blijven zoek ze even op qua prijs en dan zal blijken dat de AMD iets goedkoper is.

Geplaatst door Wim1960
En om bij je voorbeeld te blijven zoek ze even op qua prijs en dan zal blijken dat de AMD iets goedkoper is.
Je zegt 'gelijke prestatie'.. Aangezien prestatie ook bepaald wordt door moederbord, geheugen, harde schijf etc moet je die er ook bij tellen, en dan kom je vaak op ongeveer hetzelfde bedrag uit.

tja en nu??

is de athlon nou net zo snel als de Pent.4 ??
De videokaart etc zijn hetzelfde!!

john

Maar moederbord en geheugen kunnen onmogelijk hetzelfde zijn. Heb je m'n post goed gelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan