Aanschaf Canon Eos 400D- beginner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindatjuhhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Ben een absolute beginner op het gebied van fotografie. Mijn huidige camera is een HP photosmart van een jaar of 5 oud.

Ben nu aan het overwegen om een canon 400d te gaan aanschaffen.

Doelstellingen met de nieuwe camera.

-huis, tuin en keuken kiekjes
-paardenfotografie (actiebeelden, portret en van grotere afstanden bijv. in de wei)
-portret- en actiefoto's van de kinderen en huisdieren (ook met een wazige achtergrond)
-natuurfotografie (van zeer korte afstand bloemen, kikkers, insecten enz.)

Welke lens of lenzen kan ik dan het beste bij de body nemen?

Overigens heeft mijn vader ooit een analoge canon spiegelreflex aangeschaft, de camera zelf is defect, maar hij heeft toen voor een groot kapitaal aan lenzen aangeschaft. Kunnen deze oude lenzen (die overigens in zeer goede staat verkeren) op een digitale spiegelreflex van canon gebruikt worden?

Iemand nog andere tips voor een absolute beginner?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Indien de oude lenzen van het EOS typen zijn, kunnen deze op de Canon 400D gebruikt worden. Waarschijnlijk moet je dan wel handmatig scherpstellen.

Ben een absolute beginner op het gebied van fotografie.
Doelstellingen met de nieuwe camera.

-huis, tuin en keuken kiekjes
-paardenfotografie (actiebeelden, portret en van grotere afstanden bijv. in de wei)
-portret- en actiefoto's van de kinderen en huisdieren (ook met een wazige achtergrond)
-natuurfotografie (van zeer korte afstand bloemen, kikkers, insecten enz.)

Welke lens of lenzen kan ik dan het beste bij de body nemen?

Hallo absolute beginner! Leuke hobby gekozen!:love:
Even antwoorden:
ad 1. De bij de camera geleverde "lens"
ad 2+3 een korte telezoom (50-150 oid)
ad 4 ofwel een echte macro-lens, ofwel de bij 2+3 genoemde zoom, mits die kort genoeg kan instellen (op een afstand van zo'n 50cm)
Ben niet zo op de hoogte van het canon aanbod, maar Tokina heeft een heel mooie 50-135 met lichtsterkte 2,8 en niet te duur. (als ie net zo goed is als de 12-24 F4 van Tokina, is ie geweldig!)
Ik zou zeggen, kijk eens op de site van Foto Konijnenberg of Kamera Express
http://www.fotokonijnenberg.nl/
http://www.kamera-express.nl/
veel succes!;)

Laatst bewerkt:
Als beginner zou ik u aanraden de 400D body alleen te kopen en dan volgende lenzen erbij te nemen:
Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS (met IS dus) Review leest u hier.
Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS Review leest u hier.

Groeten, Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan