Lindatjuhhh
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2008
Ben een absolute beginner op het gebied van fotografie. Mijn huidige camera is een HP photosmart van een jaar of 5 oud.
Ben nu aan het overwegen om een canon 400d te gaan aanschaffen.
Doelstellingen met de nieuwe camera.
-huis, tuin en keuken kiekjes
-paardenfotografie (actiebeelden, portret en van grotere afstanden bijv. in de wei)
-portret- en actiefoto's van de kinderen en huisdieren (ook met een wazige achtergrond)
-natuurfotografie (van zeer korte afstand bloemen, kikkers, insecten enz.)
Welke lens of lenzen kan ik dan het beste bij de body nemen?
Overigens heeft mijn vader ooit een analoge canon spiegelreflex aangeschaft, de camera zelf is defect, maar hij heeft toen voor een groot kapitaal aan lenzen aangeschaft. Kunnen deze oude lenzen (die overigens in zeer goede staat verkeren) op een digitale spiegelreflex van canon gebruikt worden?
Iemand nog andere tips voor een absolute beginner?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Ben nu aan het overwegen om een canon 400d te gaan aanschaffen.
Doelstellingen met de nieuwe camera.
-huis, tuin en keuken kiekjes
-paardenfotografie (actiebeelden, portret en van grotere afstanden bijv. in de wei)
-portret- en actiefoto's van de kinderen en huisdieren (ook met een wazige achtergrond)
-natuurfotografie (van zeer korte afstand bloemen, kikkers, insecten enz.)
Welke lens of lenzen kan ik dan het beste bij de body nemen?
Overigens heeft mijn vader ooit een analoge canon spiegelreflex aangeschaft, de camera zelf is defect, maar hij heeft toen voor een groot kapitaal aan lenzen aangeschaft. Kunnen deze oude lenzen (die overigens in zeer goede staat verkeren) op een digitale spiegelreflex van canon gebruikt worden?
Iemand nog andere tips voor een absolute beginner?
Bij voorbaat hartelijk dank!