Aanschaf desktopvervangende notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

ropes23

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Hulp gevraagd.......

Ik heb niet veel verstand van computers helaas, maar ter vervanging van mijn desktop ben ik nu op zoek naar een nieuwe laptop. Kan iemand mij hierbij helpen met wat ik ongeveer nodig heb.

Ik ben geen gamer! Wel wil ik mijn eigen website bouwen en daarnaast is het maken van presentaties en het downloaden van muziek wel "noodzakelijk". De computer zal voornamelijk thuis gebruikt gaan worden voor huis tuin en keuken computerwerk. Wel heb ik 'n dvd/cd rom brander en moet ik foto's kunnen bewerken voor mijn website.

Kan iemand mij een eind in de goede richting sturen?? Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig qua geheugen etc. en wat zou een goede laptop zijn?

alvast bedankt voor jullie hulp.....

Stephen

Nou de dingen die je allemaal wil doen met je laptop is best veel capaciteit vereist.

Je hebt minimaal 1gb werkgeheugen nodig. Een best redelijke videokaart omdat dit nodig is omdat je foto's bewerkt. Als je een standaard videokaart koopt dan heb je wat redelijke beeld. ligt eraan wat je zelf wilt.

Een Dell notebook, HP of Asus notebooks zijn goeie producten. Koop liever geen actie prijzen want het is mogelijk dat ze snel stuk gaan.

update

Deze is mij door iemand van een winkel aangeraden:

Acer Aspire 1642ZWLMi

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz (Dothan735/2MB/400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 1024MB DDRII RAM (2x512), 100GB HDD, DVD-Dual double layer, 4-cell Li-Ion, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, 128MB shared, NO IEEE 1394, NO S-video, NO FIR

Zou dit wat kunnen zijn voor mij?:confused:

ja deze is op zich wel een goeie notebook. goeie erin zitten DDR II 1ghz. scherm is crystal brite ook nog, verder heeft ie ook nog wireless ook bluetooth? kan wel handig zijn in de toekomst.. 100gb voldoende schijfruimte voor je website en foto's.

IEEE1394: is voor firewirekaart.. voor camera's bijv. kan ook tegenwoordig met usb kabel dus dit is niet erg.

geen s-video: als je dit optie had dan kan je notebook ansluiten met een kabel naar je tv en dus dan heb je een groot beeld van je notebook.

shared videocard: dit betekent dat er ingebouwede videokaart is inbegrepen bij je moederbord. de videokaart maakt dan deels gebruik van je werkgeheugen.

Ik zou zelf voor deze notebook gaan. dus deze is goedgekeurd. je moet wel op de hoogte zijn van de garantie die je krijgt meestal krijg je de standaard garantie ophalen voor reparatie of onsite... dit wil niet betekenen dat als je een probleem hebt dat ze een engineer opsturen. problemen worden met hun helpdesk opgelost. als een onderdeel een moederstuk is en vervangen moet worden sturen ze een engineer op om het te vervangen. Meestal halen ze het op als ze merken wanneer er meerder problemen zijn met de notebook. De garantie die ook hebt is wanneer je notebook gevallen is of er is water op je notebook gevallen waardoor je notebook stuk is gegaan. voor dit garantie is de prijs stuk duurder. je kan natuurlijk niet verwachten dat er water op je notebook valt maar die garantie is best wel nuttig.

Goed nieuws dus......dank je wel voor je uitleg en hulp. :thumb:

Heb deze computer gelijk even op google opgezocht en een schitterende prijs van 740 euro gevonden, dus gelijk maar aanschaffen! :D

gr. stephen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan