aanschaf kaart met meer MB's

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.Vos

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Mijn desktop gebruik ik enkel voor het internetten en zo af en toe wat lichte taken in Windows.
Momenteel zit er in die kast nog een wat gedateerde NVidia Riva TNT M64 van 32 MB.
Levert het installeren van een kaart met meer MB's een betere weergave van de beelden op of zul je daarvan weinig merken?

Laatst van een kennis gehoord dat hij een beter beeld kreeg (meer doortekening van donkere delen) toen hij z'n TFT, die eerst op een 32MB kaart zat, aansloot op een 128MB kaart.
Zelf gebruik ik XP+SP2, (op 32Bit) waarvan ik niet precies weet hoeveel videogeheugen dat gemiddeld in beslag neemt....maar ik kan me voorstellen dat het toch wel wat uit zou kunnen maken.

Het zal vast iets schelen, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt veel scheelt.
Je kan dan beter een betere monitor kopen, dan zie je sneller verschil.

Geplaatst door vanschagen
was dat niet een betere instelling van de monitor dan?van je vriend?

Nee, volgens mij waren de instellingen van de monitor niet veranderd.
Een TFT werkt trouwens het beste op een vaste resolutie. 1280×1024 in zijn geval.
Natuurlijk blijft zo'n waarneming subjectief, maar ik kon me er wel iets bij voorstellen.
Zo weet ik nog van vroeger dat er bij een bepaald spel wat ik toen met m'n zoons speelde, je meer details in donkere delen kon onderscheiden, toen we van een 2mb naar een 8mb kaart gingen.

Geplaatst door marsmannetje
ja, met spellen. Hier heb je het alleen niet over.

Het gaat inderdaad niet specifiek over spellen, maar over de weergave van details....daarbij nam ik een spel als voorbeeld.
Als het 'videoaanbod' het bereik van der kaart overtreft zul je m.i. doortekening gaan missen. Bij spellen zal dat wellicht eerder optreden....maar de huidige Windows versies schijnen toch ook heel wat aan videovermogen te vragen.

Geplaatst door A.Vos
Momenteel zit er in die kast nog een wat gedateerde NVidia Riva TNT M64 van 32 MB.
Da's een prima kaartje hoor, hoef je echt niet een "zwaardere" voor aan te schaffen.
En al helemaal niet voor huis-tuin-en-keuken taken.

nee, hoor... Wat dit betreft niet.

Het enige wat de videokaart voor windows moet doen is het weergeven van kleuren, zover ik weet is jouw kaart hier prima toe in staat, net als een kaart van 500 euro.

Het probleem is alleen dat beeldschermen hier meer moeite mee hebben. Daar heb je wel veel verschillende soorten in.

Waar maakt de videokaart dan wel veel verschil, buiten spelletjes?
Eigenlijk alleen bij videobewerkingen..

Iedereen bedankt voor de moeite.
Voorlopig houd ik het dus maar bij deze kaart!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan