Aanschaf laptop budget €400

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPosthumus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2012
Ha allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop rond het budget van €400,-. Dit is geen hard budget en als er een duidelijke verbetering net boven de €400,- zit, is dit te overwegen maar als er een laptop ver onder dit budget zit dat ook aan mijn wensen voldoet is dit alleen maar fijner.
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor het kijken van films, tekstverwerken tijdens colleges (wellicht dat een langere batterijduur dus kan meespelen in mijn beslissing) en maak gebruik van programma's als Adobe Indesign en Photoshop. Eigenlijk game ik vrij weinig tot niet dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn.
Ik heb de afgelopen tijd al een paar keer de winkels afgezocht maar de adviezen die gegeven worden zijn zo tegenstrijdig (verkopers willen natuurlijk altijd het duurste aan je verkopen) dat ik nu op zoek ben naar een eerlijk antwoord op de vraag: Wat is nou de perfecte laptop voor mijn gebruik?

Groeten Mark

Laatst bewerkt:
Adobe indisign en photoshop zijn idd geen programma's voor een low budget laptop.
Daarin moet ik met de verkopers meegaan als zij dit ook als reden opgeven.
Als je echte een lappie wilt hebben die aan die voorwaarden voldoet kom je ongeveer 25 to 50% boven je budget uit.

BTW Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Het ging lekker tot je zei dat je InDesign en PS gebruikt. Die vragen eigenlijk nogal wat van je grafische prestaties en voor 400,- kan je dat wel schudden.
Even terzijde, een laptop scherm is sowieso ongeschikt voor foto bewerking. Tikje naar achter of naar voor met je scherm en je hebt gelijk een heel ander beeld dus behoorlijk onbetrouwbaar.

Je vraagt de perfecte laptop maar je blijft gewoon hangen op InDesign en PS in jou geval. Ik zou doorsparen en wat degelijks kopen en de foto's op een goed scherm gaan bewerken.

Nu heb ik ook de mogelijkheid om deze programma's op een andere vaste computer te doen waarvan ik zeker weet dat deze het aantrekken. Eigenlijk door deze conclusie ben ik alleen maar verzekerd dat ik mijn werk niet mee naar huis kan nemen!
Geconcludeerd dat PS en Indesign niet werken, vallen deze dus ook niet onder mijn wensenlijstje.
Dus nu zijn mijn wensen enkel films kijken en tekstwerking in colleges.

Groeten Mark

Toshiba laptops zijn goedkoop tegenover de prestaties. Heb er zelfs 2 en ben er echt blj mee. Kwaliteit is zekervast er inbegrepen. Lange levensduur van de batterij. Snel opladen en daarna lang zonder stroom werken. Natuurlijk ik zeg niet dat de andere laptops niet goed zijn, maar die zijn wel een klein beetje duurder. Aangezien je toch een redelijke goedkope laptop wil met goede prestaties is dit de beste keuze volgens mij. Maar eigenlijk mag je niet echt naar het bedrag zien. Beter een duurdere laptop die jaren meegaat dan een goedkope die na een maand kapot is. Jouw Photoshop programma's enz. zou ik op een gewone pc zetten. is veel beter trouwens.

Laatst bewerkt:
Wat dachten jullie van deze laptop?
Acer 15,6" Notebook
Intel Core i5 processor 2430M, 6GB intern geheugen, NVIDIA GeForce GT 520M videokaart, 640GB harde schijf?
Hij kost nu €546,21.

Deze laptop voldoet ruimschoots aan je 1e twee wensen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan