Aanschaf laptop: Hoge accuduur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luciane

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Second edit
Ik ben er nog steeds niet uit wat voor een laptop ik moet nemen. Op elke website wordt ik anders geadviseerd wat heel erg irritant en verwarrend is. De een zegt dat omdat ik deze laptop meerdere jaren wil gebruiken, de Eee PC's van Asus niet goed zijn en dat ik dan beter iets van Acer kan nemen en vervolgens wordt daarop gezegd dat Acer niet goed is en ik beter iets anders kan uitzoeken.
Wie kan mij hiermee helpen?
Het maakt mij echt vrij weinig uit welk merk het wordt, zolang het gewoon een goede laptop is vind ik het wel goed.

EDIT
Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar in ieder geval weet ik nu dat ik 12 inch gewoon een mooi formaat vindt. Ik kom dan zelf op een Asus Eee Pc uit. Zij laten meerdere op hun website zien, en ik vraag me nu even af welke daarvan de beste is voor mij.
In een folder bij ons stond nu namelijk net de Eee PC 1215P maar wel met Windows 7 Starter. Ik weet niet of dat slim is om te doen? En ik heb liever wat duurder en dat het dan goed is. Hopelijk kunnen jullie me nog wat verder helpen.

Original Message
Hallo,

Voor school volgend jaar wil ik graag een laptop aanschaffen om te gebruiken in de colleges / op school zelf. Er zijn weinig computers op deze school en ik wil dus niet afhankelijk zijn van de drukte. Doordat ik niet weet in hoeverre ik makkelijk toegang heb tot een stopcontact om de laptop op te laden is eigenlijk mijn enige vereiste dat de laptop het lang uithoudt op de accu (rond de 8 uur zou perfect zijn).

Voor de rest heb ik nog wat eisen:
Niet te groot, 15.6 inch vind ik op zich een mooie maat maar kleiner mag natuurlijk ook (groter niet!) Alhoewel ik het niet kleiner wil dan rond de 12inch
Niet te zwaar (doordat ik hem meeneem naar school)

Ik zal er dus alleen internet op gebruiken, mail e.d. en tekstverwerkers. Nu weet ik dat het van belang is voor de laptop dat zowel de accu goed is, maar ook dat de hardware niet te veel van de accu 'eet'. Het lukt me op zich nog wel om een laptop te vinden die een goede accu heeft, maar ik weet niet genoeg van laptops om te weten welke specs de accu wat sparen. Mijn moeder kwam bijvoorbeeld aanzetten met een hp laptop met een HD Led scherm waarvan zij dacht dat het minder stroom zou kosten maar we weten het beide niet zeker.

Mijn budget ligt hiervoor rond de 500 euro, maar voel je vrij om ook duurdere te noemen (niet hoger dan 1000 euro). Goedkoper zou natuurlijk erg fijn zijn.

Het liefste hoor ik ook wat over welke specs nou energiezuinig zijn en welke juist niet, zodat ik zelf ook een beetje weet waar ik naar moet kijken.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

EDIT: De laptop die mijn moeder tegen kwam was de HP DV6 3130SD. Zou deze een beetje lang te gebruiken zijn of niet? (Ben zelf ook al op zoek hiernaar)

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Misschien te klein maar wel tot 14,5 uur te gebruiken zie hier wil je lange gebruik kunnen makn ben ik bang dat je toch op de netbooksterecht komt

Ik denk inderdaad dat ik toch iets groters zoek dan dat, daarnaast is 14.5 uur ook wel heel lang. Ik denk dat 8 uur echt lang zat is voor mij.

Ik heb mijn eerste post iets aangepast ;) 12 inch vind ik ook nog goed, dus iets van 12~15.6 inch is wel goed.

Ik moet nog even zien of ik dat een mooi formaat vind, dus moet even binnenkort bij de MediaMarkt of iets dergelijks langs, deze zit helaas niet echt in de buurt. Als ik het een mooi formaat vind, dan zou het zeker wat zijn. In ieder geval bedankt voor je moeite! :)

Het is een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar in ieder geval weet ik nu dat ik 12 inch gewoon een mooi formaat vindt. Ik kom dan zelf ook op een Asus Eee Pc uit. Zij laten meerdere op hun website zien, en ik vraag me nu even af welke daarvan de beste is voor mij. Is dat die je gegeven hebt of is het een andere? In een folder bij ons stond nu namelijk net de Eee PC 1215P maar wel met Windows 7 Starter. Ik weet niet of dat slim is om te doen? En ik heb liever wat duurder en dat het dan goed is. Hopelijk kun je me nog wat verder helpen.

Laatst bewerkt:
Ik ben er nog steeds niet uit wat voor een laptop ik moet nemen. Op elke website wordt ik anders geadviseerd wat heel erg irritant en verwarrend is. De een zegt dat omdat ik deze laptop meerdere jaren wil gebruiken, de Eee PC's van Asus niet goed zijn en dat ik dan beter iets van Acer kan nemen en vervolgens wordt daarop gezegd dat Acer niet goed is en ik beter iets anders kan uitzoeken.
Wie kan mij hiermee helpen?
Het maakt mij echt vrij weinig uit welk merk het wordt, zolang het gewoon een goede laptop is vind ik het wel goed.

asus(een van de beste merken) <> acer(een van de slechtste)
gewoon die asus Eee nemen.

Dat helpt... maar er zijn zoveel Asus Eee versies.. Ik zoek dan wel het liefste iets van 12.1inch of groter, dus de Eee pc van 10.1 inch vallen al af.. Maar dan is er nog heel wat keuze.. Alle Eee pc's vallen binnen mijn budget, dus zou gewoon de beste willen. Als ik op tweakers alleen filter op Asus Eee PC en dan op 11 inch of hoger kom ik op deze allemaal uit; http://tweakers.net/pricewatch
en ik weet echt te weinig van computers (en dan vooral laptops) om hier dan van te zeggen wat de beste is voor mij.

Dan zijn het er nog 17 ._. En ik zou echt niet weten welke daarvan het beste is, want de duurste hoeft niet meteen de beste te zijn..

Okay, dat helpt al, maar moet er niet gekeken worden naar de andere specs? ._.

er zit niet veel verschil meer in maar elke is goed genoeg voor wat jij ermee gaat doen...

Dat snap ik, maar ik wil wel gewoon de beste hebben in mijn budget. Over het algemeen zijn die ook wat sneller wat ook heel fijn is en daarnaast kan ik dan eventueel er nog wat meer dingen mee doen. Ik tel liever 500 euro neer en dat ik dan gewoon een iets betere laptop heb waar ik meer mee kan, dan dat ik er 400 euro voor betaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan