Aanschaf laptop voor opleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik wil begin september een laptop aanschaffen via een zogenaamde 'laptop bundle'. Hier zit echt veel in voor een leuk bedrag, leek me ook super :thumb: tot mijn oog viel op de tekst :

Notebook: AMD Sempron XP 2800, 512 Mb intern geheugen, 15 XGA TFT-scherm, 40 Gb hard drive, DVD-brander (DVD+/- R/RW), Li-ion Batterij, Netwerkconnectie draadloos en bedraad (WiFi b/g, 10/100 LAN), 56k modem, 1 x PC Card, 3 x USB 2.0, tv-out, 128MB SIS shared, Microsoft windows XP Home Edition SP2
Printer: Kleurenprinter, Resolutie 4800 x 1200 Dpi, Tot 12 pagina¡’s p/m zwart,
Tot 7 pagina’s p/m kleur, Aantrekkelijk geprijsde cartridges, Incl. USB printer kabel
Laptoptas: Modern, Vrijwel onverslijtbaar, Volop ruimte, pennen, cd’s, documenten, etc.
Geheugen sleutel: Mobiel transport, data 128 Mb, Bewaren/delen data, Zeer snel (USB 2.0), Extra klein
Optical mouse: Optische, Lichtgevende mini-USB-muis, Auto. oprolbaar snoer, 800 Dpi
Headset: Stereo, Microfoon, Volume controle
Anti Virus / Anti Spyware Anti hacker / Anti Spam: Omdat bescherming moet
DVD film: Een top film! Bekijk film & download trailer
UMTS: Een unieke UMTS aanbieding, altijd en overal online. Voor meer informatie klik hier
Computer magazine: De laatste Tests, Trends, Oplossing, Ontwikkelingen
Beschrijfbare CD / DVD: Brand je eigen muziek en film op CD & DVD
Software CD: CD met (demo) software & games

Een shared videokaart dus..... nu is de eis van mijn opleiding dat ik minimaal een videokaart moet hebben met 64 mb eigen geheugen.

Nu is mijn vraag, is een shared kaart echt zo slecht ? Want het lijkt me echt een super aanbieding! Zit een tas en printer en al bij :)

Ik ga de opleiding Communication & Multimedia Design doen, dus heb denk ik wel een kaart nodig die een beetje met design proggies kan omgaan (Photoshop, mss videobewerking enz).

Kan ik beter voor een andere gaan ? Of kan zo'n kaart meer dan ik denk :)

Greetz,

Hmm... die 128 Mb shared, is van je videokaart. Dat zit wel snik. Maar je houd dan nog maar 384Mb over aan geheugen. Ik zou, als ik u was een geheugenlatje bij steken, dan heb je toch wat meer ruimte over.

Mijn mening uiteraard.

Ja, zo dacht ik ook.. maar heb andere verhalen gelezen dat het videogeheugen er niet echt toe deed, maar de chip.. en deze is van SIS en dat schijnt niet zulke super prestaties op te leveren.

Je kan er bijv geen hedendaagse games mee spelen (niet dat dat voor mij hoeft, maar voor de opleiding moet ik ook grafische dingen en dan moet er wel een _beetje_ kracht inzitten).

En dan is er ook nog het punt dat als ik geen laptop heb die aan de eisen voldoet dat ik geen 500 euro terug krijg achteraf. (Is een aanbieding van de NHL).

Moeilijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan