Aanschaf Laptop / Welke merk c.q processor is goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Ik moet op zoek naar een nieuwe laptop. Budget ligt tussen 500 a 600 euro.
Ik ga hem gebruiken voor tekstverwerken, internet, downloaden etc.
Dus niet voor gamen en niet voor videobewerken.

Ik ben bang dat ik een laptop aan ga schaffen voor veel geld terwijl ik dit niet optimaal ga gebruiken.
Het moet wel een laptop voor langere termijn zijn en niet dat deze binnen 2 jaar super traag gaat of achterhaald is.

Kunnen jullie me helpen met het soort merk en soort processor wat goed is.

Ik denk zelf aan Medion/Dell of HP. Vooral de eerste 2 is prijs technisch gezien goedkoper.
Of is een Asus, Acer, Samsung of Toshiba een veel betere keus?

Verder denk ik aan 4 GB geheugen. Dit is toch voldoende voor de komende jaren ?

Ook zit ik te dubben met het soort processor. Ik zie een AMD, Intel celeron, Pentium, I3, I5 en I7.
Is AMD veel minder dan Intel, wel een stuk goedkoper maar wil geen kat in de zak kopen. En is Celeron en Pentium niet achterhaald?
Dus ik denk momenteel aan I3 of I5. Wat is jullie mening hierover?

Klopt het dat een een Intel I3 beter kan zijn dan een I5 ? OP een processor vergelijkingsite trof ik dit aan :
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3210M-vs-Intel-Core-i3-3220

Hier lijkt de I3 beter te zijn dan I5. Klopt dit wel ?

Hebben jullie advies voor mij en kunnen jullie me op weg helpen.

Groetjes.

Het moet wel een laptop voor langere termijn zijn en niet dat deze binnen 2 jaar super traag gaat of achterhaald is.
dat zal niet gaan Hardware vernieuwd constant en laptops zijn vrijwel niet upgrade baar
na +/- 3 jaar gebruik zal de laptop verouderd zijn ongeacht of je er nou 600 of 2000 euro instopt

voor tekst verwerken internetten en downloaden etc zal het vrij weinig uit maken wat voor laptop je koopt hiervoor heb je geen reken monster nodig
goede laptop merken zijn Asus Toshiba Samsung Sony-Vaio DELL MSI

je zal het verschil tussen een i3 en i5 met jou taken niet merken
kijk of je een laptop kan vinden waar je ook nog een SSD in kwijt kan zo blijven je programmas en windows snel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Het maakt dus niet zo veel uit begrijp ik. MAar een I3 is wel beter dan een pentium of Celeron ?
Wat vind je van het merk Medion voor een laptop ?
En wat is een SSD dan precies?

Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan