aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
hallo,

Ik wil graag een laptop aanschaffen maar heeft iemand tips waar ik op moet letten? welke merken zijn goed, enz... Zelf leken enige modellen van Acer wel interessant. Budget: rond de 1300/1400 euro. Ook hoorde ik dat je bij een laptop het beste geen Athlon kon nemen omdat deze warmer wordt en geen plaats is voor een grotere koeler ofzo. Klopt dit?

Mvg, Xander

Warmte is inderdaad een probleem voor laptops, maar om nou te zeggen dat Athlon veel meer warmte produceert... De koeling is er vaak op aangepast hoor.

De Aldi (niet lachen) heeft vaak goede aanbiedingen met hun medion computers. Veel computer voor weinig geld. Is Dell mischien een optie voor je? Vertel eens wat je zoekt.

Ik heb zelf wel een athlon in mijn laptop, en ik ben er al meer dan 2 jaar erg gelukkig mee (ik gebruik hem elke dag minimaal 4 uur). Ik hoor van collega's die een Dell hebben veel klachten, persoonlijk kan ik hier geen oordeel over geven.
Als ik een nieuwe notebook aan zou schaffen zou ik gaan voor een toshiba of een jewel, vanwege de (naar mijn inzicht) goede prijs/kwaliteit-verhouding en verkrijgbaarheid van hardware.

MVG.

Armand

Ik gebruik nu al naar tevredenheid twee laptop's van het merk acer. de ene is drie jaar oud en de andere 1 jaar.
Als ik nu een laptop zou kopen dan was het weer een acer en dan met de nieuwe processor "centrino" erin.

En dan van het type travelmate.

bedankt voor de reacties. het belangrijkste aan de laptop vind ik de snelheid, harde schijf enzo maakt verder niet zoveel uit, aan 40 GB heb ik genoeg. ook het videokaartje moet soepel lopen...

en wat houdt die centrino processor nou precies in? aangezien het aantal Ghz aanzienlijk lager is dan bij andere laptops zou je zeggen dat ie slomer is maar dat is dus niet zo ofwel?

en als laatste: wat is een snellere processor: P4 3,06 Ghz of een Athlon 64 3 Ghz?

De centrino is dus niet langzamer, dit is een andere techniek.
Speciaal ontworpen voor de laptop.
Minder warmte langere duur van de batterij en ik vergeet nog iets.

Ik weet niet wat sneller is maar ik zou voor een P4 gaan.
Heeft net iets meer reputatie.

Geplaatst door hangmat
Warmte is inderdaad een probleem voor laptops, maar om nou te zeggen dat Athlon veel meer warmte produceert... De koeling is er vaak op aangepast hoor.

De Aldi (niet lachen) heeft vaak goede aanbiedingen met hun medion computers. Veel computer voor weinig geld. Is Dell mischien een optie voor je? Vertel eens wat je zoekt.

aldi laptop's en pc's klinkt allemaal heel leuk.
maar die pc en laptops bestaan uit de goedkoopste onderdelen die over de hele wereld verzameld worden en je dus de gekste merken in 1 geheel krijgt.
ik wil niet zeggen dat het slecht is maar er zijn mensen die er 1 gekocht hadden en de koeling was na 2 dagen al naar de filestijne.
ik bedoel maar even te zeggen wat ene topkwaliteit het al is.

voor een pc kan je het beste naar een betrouwbare dealer gaan en daar 1 samenstellen. dus ook geen packard bell **** kopen want dan krijg je conflict met conflict met conflict en werken dingen soms niet die je er later in je pc wilt bij proppen.
een hoop ellende als je dus een actieve pc gebruiker ben.

en wat laptops betreft, ik heb een acer en heb mijn pa er ook 1 laten kopen, ben er nog steeds tevreden mee.
mijn pa heeft zo een 17 inch beeldscherm.
echt een heel zwaar apparaat en de accu is binnen 1 uur leeg, maar ik moet zeggen dat het een machtig apparaatje is.
en voor mijn pa is hi jperfect want het is maar een desktop vervanger.

nadeel van acer is de zware koeling en dat vind ik wel jammer.

verder zijn merken zoals toshiba perfect voor als je een zakenman bent die veel zo een laptop heen en weer slepen. dat moet je dus niet met een acer doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan