aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trusthigher

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Hallo,

Ik ben al de zoveelste hier waarschijnlijk met een vraag om advies over de aanschaf van een laptop. Wie kan mij hiermee helpen?

Ik wil een laptop die af en toe mee wordt genomen in de trein. Eentje die als Media Centre kan worden gebruikt op een draadloos netwerk. Bovendien wil ik er af en toe een adventure game meespelen.
Ik heb al wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat een Centrino-systeem zuinig en snel is en 1024mb geheugen en een Radeon x700 of 9700 video toch wel nodig is voor Home Theater gebruik.
Waar ik een beetje van in de war raak is het verschil tussen DDR en DDR2 en wat het verschil is tussen 1x1024 of 2x 516 ofzoiets.
Bovendien vraag ik me af wat nou het verschil is tussen Nvidia of Radeon videokaarten.

Ik heb al een HT-set van pioneer waar ik de laptop ook qua geluid op wil aansluiten. Kan dit?

Heeft iemand wat betreft de merken MSI en Jewel ervaring?

Alvast bedankt!

Saskia

Centrino is inderdaad goed ivm de zuinigheid.
DDR2 is sneller dan DDR, je hebt er dus meer aan.
Vaak hebben moederborden tegenwoordig de mogelijkheid om geheugen in dual channel te gebruiken. Hiervoor plaats je 2 dezelfde modules naast elkaar, waardoor je niet alleen de capaciteit kunt optellen, maar ook nog eens een grotere bandbreedte krijgt. Zo kan 2x512 dus sneller werken dan 1x1024.
NVidia of Ati is vaak een kwestie van voorkeur.

Wanneer je regelmatig op locatie werkt(in de trein begrijp ik), is een Centrino inderdaad bijna een must.
Het geheugen verhaal klopt helemaal wat votrige poster opmerkt.
Merken?
Tja.
Moeilijke vraag en moeilijk antwoord. Hetzelfde wat de videokaart betreft.
Ik heb meer dan uitstekende jarenlange ervaringen met Toshiba. Maar zoals gezegd, erg persoonlijk.

Bedankt voor de info. Ik ben al weer wat wijzer.

Veel laptops hebben een s-video TV-out aansluiting, als ik dit goed heb begrepen. Mijn HT-set is al via s-video aangesloten op de tv (zat geen scart-aansluiting op).

Is er ook een andere mogelijkheid om de laptop via de HT-set aan te sluiten zodat ik divx-jes enzo kan kijken?

Gr.

Saskia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan