Aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Prijs rond de € 1000, moet geschikt zijn voor office toepassingen, windows, photoshop, video te bekijken én af en toe een spelletje. Ook snelheid internet en duur batterij zijn altijd belangrijk!

Ik heb momenteel twee keuzes, de ene al duurder dan de andere dus houdt hier rekening mee. Als je nog andere voorstellen hebt hoor k ze graag. Ook had ik bij voorkeur een mat scherm, wegens weerkaatsing licht.

Nummer 1: DELL xps @ € 982.71
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
1 jaar basisgarantie
Europese stroomkabel - 3-pins
Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Geen modem
1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support
Dell™-reisafstandsbediening
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur
Dell™ optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie
90 W-wisselstroomadapter - 3-pins

Optie 2: packard bell standaardpakket @ € 562
Athlon 64 x2 tk-57
2GB ram DDR II SDRAM 2 * 1GB
4 in 1 cardreader
stereo speakers, wireless LAN aerial
160 gb SATA-150 - 5400rpm
DVD -RW
15.4" TFT 1280 * 800 (WXGA) - Diamond View
ATI Radeon X1200
Fast Ethernet, IEEE 802.11b
0.3 megepixel CMOS notebook camera
Lithium Ion batterij
AC 120/230V
Windows Vista Home Premium
Keyboard, Touchpad
2 jaar garantie

Alvast bedankt :thumb:

neem de Dell
PB staat bekend als een slecht merk!

deze 2 pc's zijn natuurlijk ook niet echt vergelijkbaar. Er zit een verschil in de prijs, en dat is niet verwonderlijk. De DELL heeft duidelijk betere specificaties.

Maar om me aan te sluiten bij BluRay.... ik zou ook geen PB nemen. Ik zou ze niet "slecht" willen noemen, maar de kwaliteit is duidelijk minder dan HP, Acer of DELL.

Wat me overigens wel opvalt... je hebt bij die DELL een Belgisch toetsenbord.... niet zo'n probleem als je in Vlaanderen woont, maar als Nederlander is dat niet erg handig. Wij hebben een zg "QWERTY" toetsenbord, België heeft "AZERTY". Als je dat niet gewend bent, is dat lastig...

Ik ben Belg, dus dat zou niet zo'n probleem zijn. Verder ben ik ervan op de hoogte dat de DELL veel betere specificaties heeft. Ik heb deze dan ook zelf voorgesteld. Nu heb ik geen diploma in computerzaken en diegene die de PB voorgesteld heeft wel.

Ik ben dan ook meer op zoek naar een alternatief tussenin of een verantwoording van de 450 € meerprijs van mijn systeem op lange termijn (drie á vier jaar) t.o.v. de PB.

Okee, probleem toetsenbord opgelost dus.

Wat betreft de kosten…

Je zegt dat de pc geschikt moet zijn voor office toepassingen, windows, photoshop, video te bekijken én af en toe een spelletje, en dat ook snelheid internet en duur batterij belangrijk zijn.
Die office-toepassingen zullen het probleem niet geven, daarvoor kan je met een redelijk eenvoudige laptop toe. Maar je wilt ook photoshop, video kijken en games…en daarmee kom je direct in een hoger segment terecht. Je hebt een stevige processor nog, voldoende geheugen en een beetje fatsoenlijke videokaart, en een 17”scherm zou ook geen overbodige luxe zijn.
De internetsnelheid, daar doe je natuurlijk niks aan met een pc, dat is helemaal afhankelijk van de verbinding die je gebruikt. Bottleneck is mogelijk wel de WiFi verbinding, maar dat zit met een moderne pc eigenlijk altijd wel goed, dat zal het probleem niet geven.
Kom je dus al snel terecht op een Core2 processor, minimaal 2 GB geheugen en een serieuze videokaart, liefst met eigen geheugen (al die Ati X….. vallen daarmee dus alvast af). Een AMD processor zou ik alvast niet kiezen, die staan niet positief bekend om hun stroomverbruik en dus de levensduur van de accu.

Eerlijk gezegd… die DELL is een prachtig ding, en ik denk niet dat je ergens anders voor minder geld iets dergelijks koopt. Natuurlijk, het kost je een paar centen, maar het is het geld zeker waard. Dit is een apparaat waarmee je zeker een aantal jaren mee vooruit kan. Heeft een knappe processor, ruim voldoende geheugen, en (voor een laptop) een hele aardige videokaart.

Bedankt voor de uitleg! Had ook de indruk dat ik met die laptop zeker geen slechte zaak deed.

Degelijke processor in die klassen, prachtig veel ram geheugen etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan