Aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berryy

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Hoi! :p

Ik heb een laptop gezien die in de aanbieding was en hij stond in de folder van een plaatselijke computerwinkel de Asus K70IJ. Nu wou ik even weten, aangezien ik er niet super veel verstand van heb; of dit een laptop is die ik met de dingen die ik wil normaal kan gebruiken.
Ik wil er mee bezig kunnen zijn voor school(werkstukken, verslagen etc maken), msn, downloaden en internetten.

Specificaties:
- Intel© Pentium© Dual-Core processor T4300 (1.8GHz)
- Windows vista met een windows 7 upgrade
- 17.3'' (16:9) HD+ Glare Type 1600x900
- Intel© GMA 4500M Graphics

Kan dit een beetje met deze laptop?
En hoe zit het met de videokaart, kan ik daarmee ook bijv een spelletje spelen? Of lukt dat niet? Het is geen noodzaak dat het kan, maar als het kan is het natuurlijk altijd mooi meegenomen!

Ik hoop dat iemand mij hier wat advies over kan geven. ;)

Groetjes Berry :D

Het is een qua snelheid wat verouderde processor. En niet alleen qua snelheid, een Pentium Dual-Core is géén Core 2 duo, dus ook de architectuur is verouderd! Gemiddelde laptopjes anno november 2009 zitten minimaal toch wel op de 2 liter tot en met 2.6 liter. Ook de grafische chip is voor een spelletje nu niet direct 'je van het'.
Wat moet die kosten?

Laatst bewerkt:
Ze vragen er 499 of 549 voor dacht ik.
En dat kwam wel redelijk in de buurt qua mijn budget, die studiefinancieringen zijn ook geen vetpot :p!

Weet je misschien iets anders aan te raden?

Groetjes Berry

Probleem is een beetje dat de door jou genoemde l.toppies beide een Pentium Dual core processor hebben, terwijl we eind 2009 al weer even aan de Core 2 duo gewend zijn.

oke zo zit het dus, ik begin het een beetje te begrijpen.

Ik kijk nu net in de folder van de Media Markt en daar staat op de achterkant een Toshiba Satellite L505-10H

- Intel© Core 2 Duo Proccesor T6600 (2.2 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
- ATI Mobillity Radeon HD4570 512 MB
- 4 GB DDR3 werkgeheugen
- 500 GB harde schijf.

Is dit dan beter?
Ze vragen 599.

Groetjes

Een vriend van mij heeft die Toshiba en hij vindt hem toch iet wat tegenvallen. De specificaties zijn op zich prima, al is de videokaart net wat aan de trage voor wat nieuwere spellen.

De speakers van deze Toshiba zijn echt heel matig. Laptops geven bijna nooit een heel erg goed geluid, maar deze Toshiba is wat dat betreft echt onder gemiddeld. Zelfde geldt voor de webcam. Zelfs bij daglicht is het beeld niet goed. Tot slot viel het mij op dat de behuizing niet erg stevig aanvoelt, de DVD-drive rammelt wat, de batterij zit een klein beetje los, kortom, de bouwkwaliteit valt me tegen voor een Toshiba.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan