Een korte introductie, laatst is mijn laptop gestolen dus er moet een nieuwe komen. De betreffende laptop voldeed voor mij in principe prima en had de volgende specificaties:
Toshiba Satelite L350, 3GB ram, intel pentium T4200 (1mb cache, 2GHz)
Ik ben niet 100% zeker dat deze gegevens kloppen, helaas heb ik de laptop niet meer om het te controleren. In ieder geval was het een zwarte satelite L350, maar daar zijn ook weer tig verschillende typen in.
De nieuwe laptop:
Budget: E400 - 500
Ik ga de nieuwe laptop gebruiken voor: voornamelijk internetten, belangrijk dat de pc niet trager wordt wanneer er ~4 tabbladen geopend zijn met bijvoorbeeld een youtube filmpje. Af en toe zal ik hem gebruiken om een foto te bewerken. Verder vind ik het leuk om af en toe iets simpels te programmeren in matlab.
Een aantal zaken die ik belangrijk of juist minder belangrijk vind in een nieuwe laptop:
-snel opstarten (solid state?)
-liever geen webcam (is daar �berhaupt nog onderuit te komen?)
-opslagruimte is onbelangrijk (50GB is voldoende)
-goede sneltoetsen
-goede volume regelaar aan de buitenkant
-grote touchpad
-speakers zijn onbelangrijk, voor goed geluid heb ik de stereo
-accuduur onbelangrijk, er is altijd wel een stopcontact in de buurt. Kleine adapter is wel fijn.
-schermresolutie is ook onbelangrijk, 1280*... is voldoende
-shermgrootte: kleiner is beter (maar ook duurder?)
-toetsenbord, niet te klein, numpad hoeft niet.
Het zijn een hoop punten om op te letten en ik begrijp dat er nooit aan allemaal voldaan kan worden. Maar alle hulp is welkom, bij voorbaad dank.
Toshiba Satelite L350, 3GB ram, intel pentium T4200 (1mb cache, 2GHz)
Ik ben niet 100% zeker dat deze gegevens kloppen, helaas heb ik de laptop niet meer om het te controleren. In ieder geval was het een zwarte satelite L350, maar daar zijn ook weer tig verschillende typen in.
De nieuwe laptop:
Budget: E400 - 500
Ik ga de nieuwe laptop gebruiken voor: voornamelijk internetten, belangrijk dat de pc niet trager wordt wanneer er ~4 tabbladen geopend zijn met bijvoorbeeld een youtube filmpje. Af en toe zal ik hem gebruiken om een foto te bewerken. Verder vind ik het leuk om af en toe iets simpels te programmeren in matlab.
Een aantal zaken die ik belangrijk of juist minder belangrijk vind in een nieuwe laptop:
-snel opstarten (solid state?)
-liever geen webcam (is daar �berhaupt nog onderuit te komen?)
-opslagruimte is onbelangrijk (50GB is voldoende)
-goede sneltoetsen
-goede volume regelaar aan de buitenkant
-grote touchpad
-speakers zijn onbelangrijk, voor goed geluid heb ik de stereo
-accuduur onbelangrijk, er is altijd wel een stopcontact in de buurt. Kleine adapter is wel fijn.
-schermresolutie is ook onbelangrijk, 1280*... is voldoende
-shermgrootte: kleiner is beter (maar ook duurder?)
-toetsenbord, niet te klein, numpad hoeft niet.
Het zijn een hoop punten om op te letten en ik begrijp dat er nooit aan allemaal voldaan kan worden. Maar alle hulp is welkom, bij voorbaad dank.
Laatst bewerkt door een moderator: