Aanschaf laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Ook ik ben aan een nieuwe laptop toe.
Budget 850 euro.
Toepassing geluid- en beeldbewerking, m.a.w. zeer zware programma's die zeker nogal wat werkgeheugen vragen.
Een scherm van 17,3" is zeker wenselijk.
Nu lees ik hier in de reactie's op dit soort vragen heel vaak opmerkingen over bepaalde merken die inferieur zouden zijn.
Dat kan dat je de mening hebt, maar dan zou ik dat graag onderbouwd zien worden.
Dus waarom is merk A slecht en B ook en C juist weer niet?

Alvast bedankt!

wat een onzin dat 8GB max is voor een laptop, zijn genoeg laptops met 16GB en ook een aantal met 32GB. Deze zitten wel in een andere prijsklasse.

Het is het hoogste wat een goedkope laptop kan hebben. Zoals game computers, maar die zie je maar zelden.

Waar kunnen we dat vinden / lezen (dat dat aantal van 8 gig het hoogste is wat een goedkope laptop kan hebben)?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het een klein beetje te zwart-wit bekijkt. De Helpmij is een heel veel gelezen forum. Als een bewering mogelijk ver bezijden de waarheid is en een dergelijke bewering wordt niet minimaal enkele keren in twijfel getrokken en / of er wordt om staving gevraagd, dan zouden andere (computer relatief onervaren) topiclezers een dergelijke bewering voor 100% juist / waar kunnen zien en dat is iets wat we toch niet willen?

Ik had ook op je vraag kunnen reageren (zeker naar een 'oudgediende' als jij bent : ) "Lees eens een wat terug op het forum en Google voorál even wat op storingsgevoeligheid en kwaliteit van 'merken' en je komt genoeg 'bewijzen' tegen waarom merk A als minder wordt beschouwd dan merk B."

Als het nu een opmerking zou zijn geweest die volledig offtopic was, dan zou ik met je mee zijn gegaan, maar een opmerking over geheugen, zeker in de context van de doelen waarvoor jij je laptop wil gaan gebruiken, is m.i. niet offtopic.

Laatst bewerkt:
wat een onzin dat 8GB max is voor een laptop, zijn genoeg laptops met 16GB en ook een aantal met 32GB. Deze zitten wel in een andere prijsklasse.
Wat moet iemand nou met 32GB ram op een laptop? Probeer 8 GB maar eens vol te krijgen.

Misschien wel : toepassingen zoals geluid- en beeldbewerking, m.a.w. zeer zware programma's.................. ;) :D

Hallo A.J

ben persoonlijk ook even gaan zoeken en kwam op 2 modellen uit, namelijk:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-113552
en degene die jij zelf al linkte:
http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...ED_i7_2670_8GB_640GB/A5L71EA_ABH/default.aspx

het voordeel van degene die ik linkte is dat de grafische chip net een stukje sterker zou zijn, ook al zijn de meningen online daar redelijk over verdeeld, de schermresolutie is ook wat groter. verder is de door jou genoemde laptop net even iets sterker qua processor en wat meer ram.

wat betreft merk, ik denk dat het voornamelijk een kwestie van persoonlijke ervaring is. ik heb zelf mindere ervaringen met hp en toshiba, daarnaast hoor ik vaak slechte dingen over acer en ik vind samsung vrij nieuw (en zodoende in mijn ogen een risico, je weet immers nog niet veel over hoe vaak deze stuk gaan e.d.) op de laptop markt, waardoor ik deze merken liever links laat liggen. sony is naar mijn mening te duur voor wat het kan en daarnaast vind ik de service en kwaliteit niet meer dan gemiddeld, waardoor voor mij asus, apple en msi als 'top merken' naar boven komen.

toch zou ik me als ik jou was je hier niet door laten beïnvloeden en gewoon voor de door jou aangegeven HP gaan. deze is in zijn prijsklasse een van de sterkste machines die je zult vinden en hp heeft op dit moment naar mijn weten een redelijke service, inclusief pick up and return.

wat betreft het gekwebbel over werkgeheugen; 8gb ga je inderdaad niet snel vol krijgen, maar onmogelijk is het zeker niet. als de topicstarter aangeeft zeer veel zware programmas die veel werkgeheugen gebruiken te gaan draaien zal de 8gb overschreden kunnen worden. dat 32gb overdreven is is echter ook weer waar.

Laatst bewerkt:
Dankjewel Example5, daar heb ik wat aan.

Inderdaad gast0225, wanneer ik Nuendo draai met een stuk of 4 reverbs en een aantal andere VST's open, kan ik niet anders concluderen dat ik een zeer zware toepassing draai. Dan krijg je inderdaad 8Gb snel en makkelijk vol.

Overigens kom je natuurlijk genoeg artikelen tegen op internet http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html, ik hoopte gewoon op wat gebruikers ervaringen op dit forum, waar ik inderdaad al enige tijd lid van ben en zelfs nog bestuurslid ben geweest.

Laatst bewerkt:
als je al vaak genoeg aan de 8gb zit moet je wel even oppassen met die HP, het maximale werkgeheugen is daar namelijk al 8gb dus kan je deze niet verder uitbreiden.

Dank wederom, maar daar let ik inderdaad goed op.
Overigens is het wel zo dat ik een 17,3" scherm wil.
Dus ik denk dat ik nog heel even door spaar en richting een Asus ga.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan