Aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chilly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Ik wil een laptop kopen om vooral op te photoshoppen en te 3D modellen(3DS MAX). Photoshop voor textures en digital painting. Ook gebruik ik Unity 3D (game engine), en ik wil er naast dat ook nog mooie spelletjes op kunnen spelen. Ik vind het ook belangrijk dat er een anti-glare laagje op het scherm zit.

Ik heb zelf al een tijdje rond gekeken naar goede laptops die rond mijn budget liggen (max. 800 euro) en ben uitgekomen op deze 2 laptops:

http://tweakers.net/pricewatch/336311/asus-n56vb-s4061h/specificaties/

http://tweakers.net/pricewatch/350881/msi-gaming-series-gp70-2od-043nl/specificaties/

De Asus heeft een i7-3630 met hyperthreading dus die is wel krachtiger, maar ik heb wel gelezen dat er een hele trage HDD in zit. De MSI heeft een i5-4200 met een SSD en HDD ingebouwd met overigens meer opslag.

Ik zou graag advies willen krijgen welke de beste keuze is, of alternatieven krijgen.

Alvast bedankt!

De i7 is krachtiger, dat is zeker waar. Dat van die SSD en HDD zie ik niet terug in je linkjes, beiden hebben volgens die linkjes enkel een HDD.

Hoi,

En de Asus is 15 inch en de msi een 17 inch waar ligt je voorkeur?

Ja dan is die eigenlijk wel beter dan die andere MSI. Ik vroeg me dus wel af of het echt een heel groot verschil zal zijn tussen de I5 van die MSI en de I7 van de Asus. Ik wil bijvoorbeeld photoshop, 3dsMAX, unity 3D tegelijkertijd open kunnen hebben. Hoewel dat misschien wel wat teveel gevraagd is van een laptop met ook maar 6-8GB ram..

Natuurlijk kan het, alleen een i7 is sneller in photoshop dan een i5 ;) Aan de andere kant kan je je afvragen of dat wel opweegt tegen de andere dingen zoals schermgrootte, accuduur, etc. ;)

Hoi,

Je zou met de asus kunnen overwegen en een andere snellere hdd er in bouwen alleen brengt dat extra kosten mee een I7 zal inderdaad wel wat prettiger werken met fotoshop etc en anders zit je denk ik gezien je je budget aan I5 vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan