Aanschaf mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo allemaal, ik wil graag een mediaplayer aanschaffen die vlot van de ene naar de andere MP3 'zapt'
Heb nu een AcRyan HD1, maar die is echt traag daarmee.
Welke mediaplayer voldoet aan mijn eisen?

Whittey

Grotendeels is de performance ook afhankelijk van je netwerk en je opslag. Ik gebruik mijn raspberry pi soms als portable media player en die speelt prima mp3's af. En een RPi is nu niet echt een zware processor. Kan me dan ook niet voorstellen dat de mediaplayer an sich het echte probleem is

ga je vanaf een usb stick afspelen, neem een usb stick met muziek mee naar de winkel. kun je het uitproberen.
vanaf een net werk wordt dit moeilijker, soms hebben winkels enkele mp3 op een netwerkschijf staan, dus kun je misschien hier eens kijken.
op tweakers.net kun je kijken of er info over mediaspelers opstaat. of zelf hier je vraag weg zetten bij een bepaalde speler.
heb zelf een humax ontvanger waar een harde schijf aan hang en die op mijn netwerk driver is aangesloten, voor mij is hier het streamen van muziek (en films) goed, met de juiste overgangen.
groetjes Perry

De speler heb ik als standalone aangesloten, geen netwerkvebinding.
Afspelen van MP3 gaat verder wel goed, alleen het skippen/zappen naar een ander nummer en vervolgens afspelen gaat tergend langzaam, zo rond de 5 seconden ..
Ook afspelen via USB gaat het skippen/zappen niet sneller/langzamer.
Moet er denk ik nog wel bijvermelden dat deze speler de originele firmware nog bezit, ik ben een man van: "if it ain't broken, don't fix it"

Nou, klinkt behoorlijk "broken" van mijn kant ;) Of staan er tien-duizenden mappen in en honderd-duizenden MP3's? anders loop je mogelijk tegen een beperking van het bestandssysteem aan.

Ik heb de ac ryan playon hd mini en dat is ook geen hoogvlieger. Nadat ik hem voorzag van nieuwere software werd het alleen nog maar erger.

Je kunt een software update doen en is dat geen verbetering dan zet je hem terug. Verkl0ten kun je het eigenlijk niet. De fora helpen je verder...

@wampier, heb slechts 20 liedjes los op mn USBstick staan..
Ik zal dus een bezoekje aan een winkel moeten brengen, mét stick om uit te proberen welke speler dit vlot kan doen ..

Eerlijk gezegd moet elke speler dat gewoon kunnen. Anders is de maker gewoon slecht

Formateer je stick regelmatig.. Heb het idee dat ook USB sticks fragmenteren/trager worden met de tijd.

onzin, Je kunt bad blocks krijgen, maar er zitten geen bewegende onderdelen in een USB en die kunnen ook niet fragmenteren. Het enige probleem is als de USB stick meer dan 80% vol raakt de controller soms wat meer werk moet verzetten. Maar dat is een statisch gegeven en de verdeeldheid van de opslag over het medium heeft verder geen invloed op de snelheid.

Ik heb het probleem op alle sticks, 128 MB, 4 GB, 8 GB en 32 GB(USB3.0) Binnenkort maar een bezoekje aan de Mediamarkt brengen, mét stick en muziekjes ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan