Aanschaf multimedia PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

daulnis

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
62
Hallo iedereen!

Een aantal jaar geleden ook met behulp van dit forum een medion computer aangeschaft waar ik nog steeds plezier van heb, maar wil i.v.m. het toekomstbeeld toch een upgrade doen.
Ook wil ik hem dit keer graag zelf samenstellen!

Mijn huidige setup ziet er zo uit:

Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz
NVIDIA GeForce GTX 760 (192-bit)
16 GB RAM
1 TB HDD & 125GB SSD


Waar ik naar op zoek ben:

Budget - Rond de 800/ euro, max 900.
Doel - Dagelijks gebruik van games, films kijken en algemeen werk.
Omgeving - Niet te lawaaierig, maar hoeft ook wel weer niet overdreven stil te zijn.
Assemblage - Zelf samen stellen

Besturingssysteem - Geen
Opties / randapparatuur - Geen

- Mijn voorkeur gaat uit naar betere game prestaties en hij moet het een paar jaar volhouden (GTX 960/970 + betere processor?)
- Opslag was al ruim voldoende, maar misschien een ietes grotere SSD kaart zou fijn zijn.
- DVD brander graag inbegrepen.
- Heb hier een externe WIFI adapter liggen aangezien degene in mijn huidige computer het niet meer doet, dus kan eventueel overgeslagen worden, indien mogelijk.
- Van andere hardware heb ik weinig verstand (cooling, ram, moederboard etc.) En hoop dat eventuele suggesties met enig uitleg kunnen worden gegeven.

Verder wil ik informeren dat dit mijn eerste keer word dat ik een computer monteer en heb dus ook geen ervaring op dit gebied.
Ik wil hierom dus ook vragen hoe het normaal gaat met garanties en dergelijjke? Wat als ik iets fout doe of een component begeeft het een jaar later, hoe gaat dat precies?

Alvast super bedankt voor uw tijd en zie graag uit naar de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Waarom die 16GB ontgaat mij, 8GB zal niet eens worden gebruikt bij die dingen die je wilt gaan doen en Medion is zo slecht nog niet, tegenwoordig van lenovo.

http://www.medion.com/nl/shop/gaming-pc-medion-akoya-pc-p5371-h-410020615.html

Ja weet ik ook niet, zie zelfs mensen die 32 hebben maar heb inderdaad ook geen idee waarom. Het zat erbij dus waarom niet?

Edit: Weet het niet helemaal zeker over die i5-6400 processor. Ik kijk normaal op https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php om ze te vergelijken en die geeft aan dat deze cpu zelfs lager presteerd dan mijn huidige.
 
Laatst bewerkt:
Bericht aangepast en die hoeveelheid ram wordt wel eens gebruikt als foto's en films bewerkt maar voor gamen wordt het niet gebruikt.

En dit is je huidige systeem?
Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz
NVIDIA GeForce GTX 760 (192-bit)
16 GB RAM
1 TB HDD & 125GB SSD

Zou er een 970 inzetten, kan die nog jaren mee.
 
Mee eens, aangezien de 970 minder verbruikt dan de 760 kun je ook gewoon je huidige voeding blijven gebruiken dus kost de upgrade je alleen een videokaart :thumb:
 
Mee eens, aangezien de 970 minder verbruikt dan de 760 kun je ook gewoon je huidige voeding blijven gebruiken dus kost de upgrade je alleen een videokaart :thumb:

Ik was niet van plan mijn huidige systeem aan te passen, dit voornamelijk i.v.m. dat ik geen idee heb of het 1. wel mogelijk is met deze medion computer en 2. ik geen verstand heb van de compatibaliteit van hardware i.c.m. moederboards, voeding etc.

Vandaar dat mijn plan was een compleet nieuwe te kopen en eventueel mijn huidige verkopen aan een familie lid. Ook vind ik het wel een uitdaging om hem zelf in elkaar te zetten.


Bericht aangepast en die hoeveelheid ram wordt wel eens gebruikt als foto's en films bewerkt maar voor gamen wordt het niet gebruikt.

En dit is je huidige systeem?


Zou er een 970 inzetten, kan die nog jaren mee.

Ja dat is mijn huidige systeem, en zat ook aan een 970 te denken maar moet verder nog een beetje uitzoeken hoe prijzig dat wordt.
 
Punt is dat je met je budget geen GTX970 erin kan hebben en een 960 is toch behoorlijk wat minder.
En al die hardware is compatible, koeling in die Medion kasten kan alleen wel beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Processor is helemaal niet nodig, zoals eerder aangegeven, alleen een betere videokaart erin en je bent klaar
 
Processor is helemaal niet nodig, zoals eerder aangegeven, alleen een betere videokaart erin en je bent klaar

Ik heb in een aantal nieuwere spellen toch soms wat problemen om ze op High te kunnen spelen, zou dit niet door de processor kunnen komen? Ik dacht persoonlijk dat mijn
processor aardig verjaard aan het worden was.
 
Snap niet echt wat je wilt, de huidige CPU is prima voor gamen, de link naar een complete PC met een verouderde i7 en niet nodig om te gamen terwijl je het zelf in elkaar wil freubelen.

Gaf al links naar een compleet systeem of eentje die je zelf in elkaar kunt zetten.

Op de vraag hoe je aan je windows komt geef je geen antwoord.

Oftewel, schaf een goede videokaart aan en loop de airflow in de Medion kast na, nieuwe kast kan ook of schaf een nieuwe PC aan.
 
Snap niet echt wat je wilt, de huidige CPU is prima voor gamen, de link naar een complete PC met een verouderde i7 en niet nodig om te gamen terwijl je het zelf in elkaar wil freubelen.

Gaf al links naar een compleet systeem of eentje die je zelf in elkaar kunt zetten.

Op de vraag hoe je aan je windows komt geef je geen antwoord.

Oftewel, schaf een goede videokaart aan en loop de airflow in de Medion kast na, nieuwe kast kan ook of schaf een nieuwe PC aan.

Sorry voor het ongemak, zit nog een beetje te kijken wat de beste optie is.

Ja, ik wil hem wel zelf in elkaar zetten, maar als het even goedkoop of iets duurder is om het compleet te kopen maakt het niet veel uit.

Ik weet niet zo goed of het een goed idee is om alleen een nieuwe videokaart te kopen, zou natuurlijk top zijn, maar waar ik bang voor ben is dat ik dacht dat mijn CPU ook te slecht was.
Is mijn huidige cpu (i5-4570) te vergelijken met een i5-6400? of 6500?
Volgens deze site https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2599&cmp[]=1896&cmp[]=2578 liggen ze inderdaad dicht bij elkaar, dan is het inderdaad mogelijk om alleen mijn videokaart te vervangen.

Is het nou zo dat mijn cpu en andere componenten te gedateerd worden, is het misschien verstandig om een gehele nieuwe pc aan te schaffen, en zelfs op langer termijn verstandiger dan steeds mijn oude te upgraden.
 
Laatst bewerkt:
Ach, spul kan nog prima mee en wat je nu koopt is ook weer over een jaar verouderd.

En als je nu een videokaart aanschaft zoals de GTX970 en een ventilator voor achterin de kast, zit er vermoedelijk niet in en een aftersale CPU koeler en het bevalt niet dan kun je toch nog altijd andere hardware aanschaffen.
Snelheidsverschil tussen DDR3 en 4 is ook niet echt groot, CPU is geen struikelblok alleen de huidiege videokaart is matig.

Vraag over de windows?
 
Ach, spul kan nog prima mee en wat je nu koopt is ook weer over een jaar verouderd.

En als je nu een videokaart aanschaft zoals de GTX970 en een ventilator voor achterin de kast, zit er vermoedelijk niet in en een aftersale CPU koeler en het bevalt niet dan kun je toch nog altijd andere hardware aanschaffen.
Snelheidsverschil tussen DDR3 en 4 is ook niet echt groot, CPU is geen struikelblok alleen de huidiege videokaart is matig.

Vraag over de windows?

Dus bij een nieuwe videokaart moet ik ook een nieuwe ventilator en cpu koeler aanschaffen? Snapte de eerste zin niet helemaal :confused:

En ja windows zou er waarschijnlijk toch ook bijkomen, had gedacht dat ik dat zelf wel kon installeren maar heb toch liever een legitieme versie..
 
Kan, voor de aiflow te verbeteren en de koeling van de CPU, maar je moet niets.......
 
Oke da's mooi, dan hoef ik alleen dat aan te schaffen. Ik heb ook begrepen dat er nieuwe videokaarten van nvidia aankomen die behoorlijk beter zijn, is het verstandig daarop te wachten?

En zon cpu koeler, ventilator en videokaart, is dat een beetje "makkelijk" te installeren of moet ik daarvoor heel wat tutorials opzoeken?


Edit: Heb even gegoogled naar mijn moederboard, dat blijkt een Microstar MSI MS 7848 te zijn.
Dit is trouwens de promotie site voor de computer, geen idee waarom hij nog bestaat maargoed.

Zal deze videokaart erin kunnen passen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan