Aanschaf NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, ik wil graag een NAS aanschaffen, deze zal dan direkt op de (KPN) Experiabox aangesloten worden.
Ik heb verder een bedrade verbinding met een PC op zolder en ik maak gebruik via WIFI dmv een laptop.

Waarop zou ik moeten letten bij de aanschaf van een goed ding?
Ik heb eigenlijk wel 2 eisen, betrouwbare opslag en stil zijn

Whittey

Ik vind em eigenlijk wel wat aan de prijzige kant, maar er zitten dan wél weer HD's in ..
Een domeinnaam heb ik niet, als ik die wél zou hebben, dan zou deze dus ook kunnen dienen als server?

Nog andere suggesties/tips voor/tot aanschaf van een NAS?

EDIT: Staan dan de HD's dan ook de hele tijd onder spanning, en zou ik dus andere schijven(de zg 24/7..) nodig hebben?
Ik wil nl. niet elke keer naar de meterkast toe moeten lopen om het ding aan/uit willen zetten.

Laatst bewerkt:
je kunt ook een no-ip domenin naam nemen hoor.
ik heb er lang over nagedacht en ben tot deze gekomen.
voor mij de beste oplossing.

ik wilde vanaf het vakantieadres mijn foto's meteen veilig stellen ( zijn een keer eerder gestolen) en dat werkte perfect.

en wat is een no-ip domenin naam

EDIT: Staan dan de HD's dan ook de hele tijd onder spanning, en zou ik dus andere schijven(de zg 24/7..) nodig hebben?
Ik wil nl. niet elke keer naar de meterkast toe moeten lopen om het ding aan/uit willen zetten.

no-ip uitleg

Ja dit ding staat 24 uur per dag aan.
geen andere schijven nodig.
Je kunt instellen dat de schijven uit moeten gaan bij een bepaalde tijd geen actie....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan