Aanschaf Netbook voor studie

• Onderwerp starter Onderwerp starter olfz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

olfz

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo,

Mijn zus heeft mij gevraagd om een goede (mini-)laptop voor haar studie te vinden. Ze wil er het liefst niet zoveel aan uitgeven, rond de 300€ (ik weet het, het is niet veel). Ik zelf heb niet zoveel verstand van de wat slechtere processors etc. en daarom vraag ik om hulp!

Wat ze er mee wil:

-Word
-Social Media etc.
-Eventueel films op kijken

Alvast bedankt!

Microsoft Office vergt weinig vermogen van een netbook.
Social networking idem.
Films kijken, middels streaming zal ook gaan, mits je een fatsoenlijke verbinding hebt.
Resume je hoeft er weinig geld aan te spenderen :)

Ik heb sinds een jaar of 4 een netbookje van Toshiba (2 giga ram).
Ondanks het feit dat het ding doet waarvoor ik 'm aangeschaft heb : beetje Office, beetje browsen, mailen en vooral gebruik als agenda, zijn er toch een paar dingen die je verrekte goed in je achterhoofd moet houden als je een netbookje (10") aanschaft waarin (tot voor kort) veelal een Atom processortje en 1 giga werkgeheugen zat:
Aandachtspunt-1 :na een tergend langzame opstart, in vergelijking tot m'n normale laptop, gaat Office nog wel werken.
Aandachtspunt-2 : films kijken, mits DVD5 of .avi gaat prima. Het houdt op, op het moment dat er een .mkv (tussen de 6 en 10 gig) bekeken gaat worden. Dát trekt het ding niet -> slowmotion of helemaal geen start v.d. film.
Aandachtspunt-3 : multitasken is er sowieso niet bij met een Netbookje met de wat magere specificaties zoals die veelal gebruikelijk zijn
Aandachtspunt-4 : hdd ruimte is natuurlijk wat beperkter.

Je kunt je zelfs afvragen of je anno 2014 niet beter af bent met een tablet i.p.v. een netbookje. De belangrijkste reden om geen tablet aan te schaffen is wellicht het draaien van 'echte' programma's. Hoef je geen bepaalde specifieke software te draaien (waarvoor geen appjes zijn) overweeg dan vooral een tablet i.p.v. een netbookje (of een hybride).

Laatst bewerkt:
Voor mijn dochter heb ik een paar weken geleden voor hetzelfde doel een chromebook gekocht omdat alle lessen, ook klassikaal, online zijn. Mooi apparaatje, compact, lange batterijduur, erg licht en niet duur in vergelijking met een laptop. Tot nu toe is ze er heel erg blij mee.
Het gaat om deze voor 279 euro:
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/series/c720

@olfz : ik denk dat met de merken en typen die je hierboven aangereikt krijgt, je best wel een aardige uit kunt gaan zoeken. Kom je er niet uit, kies dan 2 van de bovenstaande door K1pje en edmoor geadviseerde apparaten, bijvoorbeeld op basis van prijs en jullie 'gevoel' / vertrouwen in een merk en dan denk ik dat we je wel kunnen adviseren welke je van de twee qua hardware het best kunt aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan