Aanschaf nieuw systeem - 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aspire 7530

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Hoi,

Ik ben van plan om een game pc samen te stellen van rond de 1000 euro. ik heb nu een laptop, maar heb liever een pc haha.
Ik heb een beetje rond gezocht op alternate en kwam tot deze samenstelling:

http://www.alternate.nl/html/config...Name=casefan&kind=pcBuilder#builderComponents

De fractal Define r3 case vind ik erg mooi en geef ik daarom de voorkeur aan.

Kunnen jullie mij verder helpen met het samenstellen van een pc? Verder wil ik graag een SSD als boot drive, waardoor ik later een HDD kan toevoegen.
Ik heb niet veel verstand van overklokken dus het zal niet echt nodig zijn, maar wel handig als het kan met de CPU. Daarnaast ben ik van plan om later een 2e grafische kaart toe te voegen voor of Crossfire of SLI. Dus dan is het ook handig als de voeding nu al sterk genoeg is voor 2 kaarten.

hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik ben beniewd naar jullie configuraties

met vriendelijke groeten, Ruben :)

oeps,

Mijn Configuratie
€ 1.076,28*
» Detail overzicht

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
XFX HD7850 Double Dissipation (FX-785A-CDFC)
2x DVI, HDMI, 2x Mini-DP, CrossFireX 1 x € 247,90*

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-3570K
FC-LGA4, "Ivy Bridge" 1 x € 224,90*

Voedingen
Corsair CMPSU-750HX
4x PCIe, Kabel-Management, Zwart 1 x € 137,90*

Behuizingen Midi Tower
Fractal Design Define R3 Titanium Grey
USB 3.0, Titanium 1 x € 109,90*

DVD-reWriters Serial-ATA
LG GH24NS70
12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x € 15,99*

Solid State Drive 2,5 inch SATA
OCZ AGT3-25SAT3-120G
SATA 600, Agility3 Series, MLC, TRIM 1 x € 89,90*

Moederborden Socket 1155
GIGABYTE GA-Z77-D3H (rev. 1.0)
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x € 119,90*

Geheugen DDR3-1600
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
CMZ8GX3M2A1600C9, Vengeance 1 x € 49,99*

Software OEM Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL
OEM, Incl. ServicePack 1 1 x € 79,90*

ik heb geen idee hoe ik het anders krijg dus heb ik het maar zo gekopieerd.

Je SSD is eentje die ik liever zou vermijden.
En je kan beter bij Azerty je pc halen, daar is het nog goedkoper.
Verder ga je denk ik niet toekomen voor CF of SLI met 750W.
Ik kan een opstelling maken als ik je eisen weet: Heb je Windows 7 nodig, assemblage nodig etc.

Dan zal ik gaan kijken op azerty.
Ik heb zelf geen verstand van het bouwen, dus als ze het voor me in elkaar zetten is dat heel erg welkom.
Ja ik heb Windows nodig. Het liefst in een Fractal Define R3 Case.

Weet u toevallig hoeveel Watt dan wel genoeg is?
Als u zelf ook wilt kijken is dat erg aardig! :)

Hoeveel Watt een pc nodig heeft hangt af van het verbruik van de gekozen componenten.

HD7850 verbruikt in full stress 250watts dat x 2 is 500watts dan hou je nog ruim 250watts over voor de rest van het systeem
dat zou genoeg moeten zijn en die Corsair voeding is zeker niet de slechtste het is een A-merk voeding

wil je toch een beetje overhead overhouden dan is een 800watts voeding goed genoeg

hou er ook rekening mee dat de videokaart alleen in piek vermoge 250watts verbruikt het is nooit constant en zal ook niet vaak voorkomen...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, 800 Wat zou dan safe zijn.
Kan iemand een systeem samenstellen rond de €1100,-?
Ik weet namelijk niet zo veel van een pc af, dus hulp is wellkom.
Ik wil graag games spelen op High of hoger, windows moet er ook nog bij.

Ik heb van beide geen verstand, maar is overklokken lastig?
Is het zo gedaan of heb je echt veel verstand nodig?
Voor 60€ laat ik de pc liever bouwen, dan weet ik dat er niets aan fout lan gaan, toch?

dat moederbord is niet optimaal voor het gebruik van crossfire
hij heeft 1 pci-e 3.0 lane en 1 pci-e 2.0 lane, waarvan de laatste maar x4 is dit kan voor nieuwere kaarten in crossfire een bottleneck vormen

wil je goed crossfire draaien dan heb je zoiets nodig klikerdeklik

Volgens mij is het een mooi systeem, ik weer niet wat u er van vind firest0rm? Dus met de AsRoch moederboard kan ik in de toekomst gewoon een 2e grafische kaart toevoegen?

En is de 7870 OC een goede videokaart, of hebben jullie nog andere aanbevelingen?

het systeem is verder prima de HD7870 is ook een prima kaartje
ik weet niet hoeveel geld je overhoud je kan altijd betere kaartjes nemen denk aan een HD7950 HD7970 GTX670 en GTX680 maar die zijn allemaal meer dan 300 euro

Ik zag bij Azerty dat ze je pc in elkaar zetten (tegen een extra prijs), maar niet windows erop zetten, is dit moeilijk?

Als je kon kiezen tussen deze twee moederbords, welke is dan beter/meer te vertrouwen etc.
1) http://azerty.nl/8-2528-491250/asrock-z77-extreme4-moederbo.html
2) http://azerty.nl/0-2528-497342/gigabyte-ga-z77-d3h.html

en tussen de GTX 560 Ti en de 7850, welke is dan beter?
ik had een paar youtube filmpjes gezien en ik zie dat deze kaarten ook al op High-Ultra kunnen spelen, en deze zijn 100 euro goedkoper?!

de HD7850 is beter dan een GTX560 TI
de Asrock extreme 4 is beter qua features en net zo betrouwbaar als dat gigabyte moederbord

het Asrock moederbord heeft niet voor niks dat bronze award van hardware info
Gigabyte moederbord heeft dat ook dus kwalitatief even goed

Laatst bewerkt:
Dan wordt het een Asrock. :) en een 7850,
maar is windows makkelijk te installeren op de nieuwe pc die Azerty dan in elkaar zet?

ja dat is zeer makkelijk kijk op youtube naar installatie tutorials die helpen ook

Je hebt het thread nog niet op opgelost gezet dus ik weet niet of je al zeker bent over je opstelling?

Maar ik heb natuurlijk ook altijd nog ideetjes :P Laat me weten wat je (en de rest van de forumleden) er van vindt. :D

http://goo.gl/cR45I

Ben het trouwens helemaal eens met de Define R3. Heb de case zelf en is echt geweldige case. Hele goede kwaliteit en mooie materialen.

Laatst bewerkt:
wat voor componenten heb jij in je Define R3 zitten, en pas de 7850 erin? en een CPU cooler?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan