Aanschaf nieuwe gigabit switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Hallo forumleden,

Onlangs heb ik een nieuwe gigabit switch van TP-Link (TL-SG1005D) gekocht, vanwege zijn positieve reviews, maar zonder enig succes werkte deze niet op de juiste snelheid. De switch zou zogenaamde 'auto-sensing' poorten hebben en automatisch de juiste snelheid kiezen voor mijn lokaal netwerk alleen dit werkte voor geen meter. Wat ik ook deed de switch bleef maar op 100Mb/s werken terwijl hij zou moeten overschakelen naar 1Gb/s

Dus, de TP-Link switch terug gestuurd naar de webshop en ik draai nu inmiddels weer op mijn oude Eminent (EM4410) switch. Sinds kort ben ik namelijk ook in bezit van een Asus RT-N66U die over 4, gigabit poortjes beschikt. Ik wil mijn lokale netwerk natuurlijk wel volledig kunnen benutten. Maar niet alleen mijn lokale netwerk, ook mijn 120Mb/s lijn van mijn ISP.

Wat ik hier thuis nu heb staan is Modem provider -> Asus RT-N66U -> Server, Switch, PC beneden. Op de switch zijn aangesloten: Eigen PC, Xbox360, Home Cinema Set (DLNA compatibel), TV zus (DLNA compatibel)

Ik zat te denken aan een 8 port switch voor het geval ik in de toekomst nog meer apparaten wil aansluiten op mijn netwerk.

Mijn minimale eisen zijn dus als volgt:
- Een gigabit switch
- Unmanaged
- 8 poorten

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
en hebben alle toestellen die zijn aangesloten op de switch dan een gigabit ethernet adapter? Een xbox 360 heeft bv een 10/100Mbps port.

de server heeft een kaart van ??
let op als er een kaart tussen zit van 10/100 dan haal je het 1 gb netwerk niet.
kabels allemaal cat5e

Server heeft een gigabit NIC en is direct met een 1.5 meter aan de Asus router aangesloten. PC beneden ook gigabit NIC met 5 meter kabel aangesloten. Alle kabels zijn cat5. Eigen PC heeft een gigabit NIC. Home Cinema Set heeft een 10/100 NIC en hetzelfde geld voor de TV van mijn zus. Het gaat me er meer om dat ik mijn volledige download snelheid haal met mijn eigen PC. Dit gaat nu eenmaal niet met een 100Mb/s switch. (Ik kom maximaal tegen de 80Mb/s aan) Daarnaast moet ik dus ook normaal kunnen streamen met mijn DLNA apparaten. Dat deze geen gigabit NIC hebben maakt voor mij niet zo veel uit. Alleen ik weet niet precies of dit invloed heeft op de switch.

Edit:

De kabel die van de switch naar mijn PC gaat is vlak voordat ik de TP-Link switch had aangeschaft ook nog vervangen naar een cat5 kabel. Dus daar kan ook niets mis mee zijn.

Laatst bewerkt:
in de eigenschappen vd respectievelijke netwerkadapters kan je de snelheid vastzetten op 1Gb full duplex ipv dit over te laten aan "autonegotiate"

Had ik al geprobeerd toen ik de TP-Link switch nog had. Alleen wanneer ik hem geforceerd op 1Gb/s zette kon ik geen verbinding meer maken met mijn netwerk.

ik heb het niet over de switch maar over de netwerkkaarten in je server en je pc. Of begrijp ik je antwoord verkeerd?

En ik heb het ook niet over de switch. Ik had mijn NIC op 1Gb/s full duplex gezet alleen het grote nadeel hiervan was dat ik helemaal geen verbinding meer kon maken.

Heb je het nou over cat5 kabel of over cat5e kabel. Cat5 is namelijk niet geschikt voor een gigabit netwerk. Cat5e wel.
Is jou modem wel een gigabit?

cat5e. Mijn excuses. Mijn router is een gigabit router. Mijn modem zorgt alleen voor de internet verbinding en heeft verder geen rol in mijn netwerk.

Op de chat heb ik met iemand gesproken en besloten de Linksys SE2800 te gaan bestellen. Ik zet het topic op opgelost.

was dat dnties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan