Aanschaf nieuwe laptop voor (gamende) middelbare scholier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gepka64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2014
Hallo allemaal,
ik heb eerst gezocht bij de reeds gestelde vragen, maar raakte al snel in de war... wie kan me helpen?
Ik zoek voor mijn zoon, net op de middelbare school, een laptop. Naast schoolwerk gamet hij ook graag, en we kijken ook graag Netflix/films.

Budget is rond 400 euro.
Schermgrootte mag gewoon rond de 15 inch.

Liefst wat betrouwbaars (zegt mama) wat snels/goede weergave (zegt zoonlief!)
Ik hoor merken als HP, Toshiba, Asus langskomen (Acer ook maar met wat negatatieve berichten, maar dan weer oudere berichten, dus misschien is dat niet meer zo?)

Ik ben geen digibeet maar ik wordt hier toch wat nerveus van!:shocked: Wie kan me helpen?
Groeten
Gep:cool:

Ik weet niet welke games je zoon speelt, maar 400 euro is een erg beperkt budget voor een laptop. Met andere woorden: voor 400 euro kan je enkel een laptop kopen waarmee je simpele/oude games kunt spelen.

HP, Toshiba en Asus zijn inderdaad merken die over het algemeen een wat betere kwaliteit leveren. (MSI, Lenovo en nog wat anderen horen ook in dat lijstje, Acer zou ik inderdaad nog van weg blijven, zeker in de budgetklasse)

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Inderdaad voor dat budget gaat het niet lukken om een game notebook te kopen, de prijs waar het een beetje mee gaat lukken is deze en ja Acer is zeker geen merk die je wilt hebben.

hmmm... aangepaste vraag...

Dank alvast voor de hulp!

OK, dat is dus helaas niet echt een optie.

Dan denk ik aan een tweedehands laptop - ervan uitgaand dat die het dan een paar jaar uitzingt, en tegen die tijd is zoonlief zover dat hij zijn eigen eisenpakket heeft (nu nog niet, hij is brugpieper...) en dan zien we wel weer verder.

Dan wordt de vraag dus:
- hoe kom ik aan een betrouwbaar adresje? Marktplaats lijkt me ENG, hoewel de rest van mijn huishouden ervan aan elkaar hangt.
Ik woon in Amsterdam overigens.

- en wat zijn betrouwbare types/merken die je relatief veilig tweedehands kan aanschaffen?
Wetende dat je altijd pech kan hebben...

Kunnen jullie hier iets mee?
Grote dank alvast!
Groeten,
Gep

Hoi,

Dan blijven gen genoemde merken van kracht en ja kijk om je heen als je hem gaat bekijken hoe alles er beetje uitziet en meld als je er 1 op het oog hebt hier even kunnen we voor je mee denken;)

Probeer anders hier wat vanaf te krijgen dan heb je een van de betere merken en je kan gamen

Laatst bewerkt:
Zelfs tweede hands wordt het lastig en dan is de optie van Modag nog het best in dit verhaal.

... Kunnen jullie meekijken? Ik heb wat modellen bekeken...

Hallo!
Ik heb dus geïnformeerd, en ik kom op de volgende modellen, is dit wat voor zoonlief?
Schoolwerk is niet zo'n probleem, maar gamen en streamen...

HP8460 P met 14 inch scherm, pentium 17 (2,7 Ghz), IG 4 GB,Harde schijf 120 GB SSD
het is showroommodel voor 499 euro (eigenlijk iets te duur.. aargh..)

of de DELL E6410, 14 inch TFT, snelheid 15.2 ghz, 4 GB intern en 140 GB schijf, voor 399 euro.

Of Dell E6320 - 13 inch TFT, i5 2,5Ghz, 4 GB intern en schijf van 500 GB. ook 399 euro

Alvast bedankt voor een reactie.
Bij mij ligt ergens buiten huis internet eruit, dus ik kan alleen op iphone meelezen... maar het zal wel lukken!
Groeten,
Gep

voor gamen is ook de videokaart van belang. Deze informatie is dus incompleet wat ons betreft ;)

Goedemorgen,

Even gezocht op merk en type en kom tot de conclusie dat patience er mee gespeeld kan worden maar dat zal niet de bedoeling zijn ;) Zoals mijn voorganger al meld videokaart is van belang en die is bij alle drie slecht.
Nieuw zit je echt rond de prijs die ik in mijn eerste bericht melde /

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan