Aanschaf nieuwe laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pon

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Hallo, ik heb hulp nodig bij het kopen van een nieuw laptop.

Momenteel gebruik ik een Toshiba Satellite, deze kostte ongeveer 800 euro en er staat harman/kardon op.. (geen idee wat dat is??)

Ik gebruik een laptop vrijwel alleen voor internet, e-mail, studie en foto's. Ik ben erg gewend aan ons 17 inch beeldscherm dus het liefst heb ik er zo een maar als er een andere goede deal is overweeg ik een kleinere laptop :P.

Ook heb ik me een keer laten vertellen door een verkoper in een winkel dat toshiba de beste kwaliteit laptops produceert, is dit waar? Ik heb mn oog namelijk weer op een toshiba laten vallen namelijk deze;

Toshiba Satellite L670D-102 - Athlon II P320 2.1 GHz - 17.3" TFT

Maar het zegt me allemaal niets wat erbij vermeld word, kan iemand mij vertellen of dit een goede deal is of zit ik zo na een jaar met een kapotte laptop (ben maar een arme student, hij moet minstens 15 jaar mee gaan..ahum! :p)

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

ja tooshiba is idd een erg goede laptop producer
wat is je budget?

Ehhh hehehe wat is intern geheugen en wat doet het :confused:
Mn budget is 600 euro want ik mag er een uitkiezen voor die prijs of eronder

klik
die lijkt me wel wat voor jou
3GB is genoeg voor wat jij wilt gaan doen
werkgeheugen zorgt ervoor dat je computer snel blijft draaien het laat alle software in het werkgeheugen dat open staat

zolang je nie gaat gamen zit je goed met 3gb

TOSHIBA SATELLITE P300-13J (PSPC4E-019001DU) deze hebben wij nu! Heb hem gevonden (en meteen geleerd dat Harman Kardon een speaker merk is :) )
Hoe is die laptop die jij hebt aanbevolen in vergelijking met die wij nu hebben? En is het verschil met die van 500 euro heel groot? Als ik voor die ga kan ik er namelijk een combi magnetron bij vragen :P uit huis gaan is duur, ik ben afhankelijk van kado's! erop gamen doe ik toch niet

ja er zit een groot verschil tussen deze twee laptops

de L670-10K
heeft groter harde schijf
hij heeft sneller geheugen DDR3
een krachtigere processor
en de GPU is sterker
dus alles bij elkaar is de L670-10K

vele malen beter dan die P300-13J

dit geld ook deels voor die L670D-102
die heeft maar 2GB aan werkgeheugen
ook deze heeft een kleinere Harde schijf
en de cpu is ook minder krachtig

Laatst bewerkt:
Bizar! ons werd toen verteld dat dit echt de beste was haha, zijn we gewoon verouderd of genaaid :p
En wat doen CPU, videochip radeon mobility hd 4200 en optische drive type DVD+/-RWDL?? want dit
zijn verder geloof ik de enige dingen die verder verschillen?

Een vriend heeft mij gister verteld dat 2 GB werkgeheugen meer dan genoeg is voor wat ik ermee doe
en veel harde schijf ruimte heb ik ook niet nodig want ik heb nu ongeveer 40 tot 50 GB aan dingen op deze
laptop staan dus ik hang nog heel erg naar de L670D-102 omdat die goedkoper is =\

Dank je wel voor al je hulp trouwens het is me allemaal een raadsel dus dit helpt echt

Laatst bewerkt:
hmm als je filmpjes in HD kwaliteit wilt gaan bekijken raad ik je tog net meer aan

de standaard is 4GB
2GB is wel het minimum

je gaat dus langere laad tijden krijgen en applicaties zullen minder snel opstarten
en bestanden worden ook steeds groter dus als je nog wat wilt downloaden dan is de l670-10k beter
maar jah de keuze ligt bij jou die 600 euro is de L670-10K het zeker waard

die L670D-102 is ook prima deze zal helaas wel veel sneller verrouderen

Laatst bewerkt:
OK! Ik heb zelf even iets gechoogeld en ik vraag me nu alleen nog af welke van deze 4 laptops de beste is :P
qua combinatie van processors en.. geheugen.. enzo! iets met athlon en intel blah blah geen idee
kan iemand de doorslag geven??
thnx:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan