Aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

thislife

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Hallo mensen,

Via dit forum zou ik graag wat tips en tools willen krijgen over de keuze van mijn nieuwe laptop.

De keuze is reuze en graag zou ik wat kennis en ervaringen van anderen willen horen om mijn keuze te gaan bepalen.

Ik zal wat opsommingen proberen te geven waaraan hij zou moeten voldoen.

Wil hem in hoofdzaak gaan gebruiken voor te surfen op het net, downloaden en tijdelijk opslaan om ze daarna op externe schijven te plaatsen, film kijken, muziek, beeldscherm 16 tot 18 inch, usb 3.0, hdmi zou ook niet verkeerd zijn. (weet niet of ik minnimaal een i5 intel core nodig heb).
Ik ben geen gamer (het leven is mijn spel) dus dat houd de keuze misschien ook weer wat ruimer.

Verder ??????? werkgeheugen????? resolutie???????

Hoop dat dit tot nu toe voldoende info geeft voor advies.

Oja buget ??????? laat u los, het hoeft niet de goedkoopste maar ook noet de duurste.
Wil een goede prijs kwaliteit verhouding.

Merk? maak me gek (Acer, Hp, Asus,..................?)

Een SSD heeft bijvoorbeeld geen bewegende delen zoals een reguliere HDD en vele malen sneller ! Vooral met opstarten en het openen van programma's is het verschil aanzienlijk.

Ik zal je even wat leesvoer geven zodat je gelijk op de hoogte bent !

http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive

Met name dit is van belang !

Dankzij het ontbreken van bewegende onderdelen is de toegangstijd tot een willekeurig gegeven verwaarloosbaar klein en zullen er (weinig tot) geen mechanische fouten meer optreden.

Laatst bewerkt:
Overigens komen de ASUS series met SSD rond de 1600 - 1700 en kan je misschien hier eens naar kijken !!

http://www.laptopshop.nl/product/143815/toshiba-qosmio-x770-116.html

Deze is dus Hybride wat wil zeggen dat er zowel SSd als een reguliere HDD in zit.
Wat men meestal doet is het besturings syteem op de SSD laten draaien alsmede de meeste software en alle data op de HDD zet.

Laatst bewerkt:
is niet helemaal waar hybride is dat er een soort van cache tussen de cpu en hdd zit. de programma's die het vaakst gebruikt worden zullen daar in komen te staan. (dat is wat ik er wijs van werd)
nog meer lees voer

@coolkil,

Is maar net waar de term hybride in mijn bericht betrekking op heeft natuurlijk......

Ik kan nog wel meer zaken verzinnen die hybride zijn maar ik had het hier over twee soorten HDD in één systeem dus hybride !

Als voorbeeld, je hebt ook hybride grafisch geheugen en zoals ik al zei, het is maar net waar het betrekking op heeft !!

ik neem aan dat daar zo'n hdd in zit.
maar ben het zeker met je eens dat het een mooie laptop die toshiba qosmio.

Los van het feit in welk opzicht hybride in dit topic wordt gebruikt, de laptops die worden aangedragen (zeker die met een ssd) zijn veel te duur.
Een laptop van laten we zeggen 600 euro volstaat uitstekend, en dan zit ik nog aan de hoge kant.
Een suggestie van mijn kant: deze laptop van MSI.

Zijn er verder geen echte wensen waar de laptop aan moet voldoen?

Laatst bewerkt:
Als TS toch een wat ruimer budget heeft waarom dan een i3 nemen als je een i7 kan nemen. Ik neem aan dat TS weer even vooruit wil met zijn nieuwe aankoop.
Verder wil TS een 16 - 18 Inch hebben en kom jij met een 15.6 ;-)
Verder beschikt de MSI over een onboard videokaartje wat sowieso al niet aan te raden is en zeker niet als je hem vergelijkt met een GT540 van Geforce !!

Dan zou ik zeker voor ASUS gaan.....

Je budget weet ik natuurlijk niet maar gezien je zegt niet de goedkoopste en niet de duurste ga ik in het midden zitten !!

http://www.laptopshop.nl/product/128016/asus-n73sv-v1g-tz462v.html

Dit ziet er idd niet slecht uit, en aangezien de andere lezers er nog geen reactie op hebben gegeven zal dit waarschijnlijk voor de opsommingen die ik gegeven heb geen slechte keuze zijn. toch zou ik nog wat meer vergelijking hebben, of zeg je van dat deze toch echt wel in deze klasse de beste keus zou zijn.

Los van het feit in welk opzicht hybride in dit topic wordt gebruikt, de laptops die worden aangedragen (zeker die met een ssd) zijn veel te duur.
Een laptop van laten we zeggen 600 euro volstaat uitstekend, en dan zit ik nog aan de hoge kant.
Een suggestie van mijn kant: deze laptop van MSI.

Zijn er verder geen echte wensen waar de laptop aan moet voldoen?

Dit ziet er ook goed uit het is idd zo dat ik 1300 euro enz wel wat te hoog vind om uit te geven. Dit is meer omdat ik denk dat er over een jaar of 6, 7 (mag tenminste aannemen dat ze dit zeker wel gaan halen

) er weer veel nieuwere ontwikkelingen zijn waar ik met een iets goedkopere laptop eerder zou gaan overstappen naar een nieuwe dan met een laptop die veel hoger ligt.

Als TS toch een wat ruimer budget heeft waarom dan een i3 nemen als je een i7 kan nemen. Ik neem aan dat TS weer even vooruit wil met zijn nieuwe aankoop.
Verder wil TS een 16 - 18 Inch hebben en kom jij met een 15.6 ;-)
Verder beschikt de MSI over een onboard videokaartje wat sowieso al niet aan te raden is en zeker niet als je hem vergelijkt met een GT540 van Geforce !!

Kijk dit is iets waar het bij mij ontbreekt wat je schijft over die videokaart deze kennis heb ik niet om te zeggen van deze is goed of deze is slecht of dit kun je voor dat buget beter doen want dan.............

Tewijl die msi er goed uit zien en zelfs 2 usb 3.0 aansluitingen heeft........... alleen zegt het merk mij niet veel, hoe is de kwaliteit hiervan?

Laatst bewerkt door een moderator:
De ASUS heeft ook 3.0 USB

Een onboard kaart wil zeggen dat het videogeheugen/chip op het moederbord zit en je dus geen " losse" videokaart hebt.
In het algemeen presteren deze kaarten veel minder en snoepen ook nog van je werkgeheugen af en derhalve nooit aan te raden !

De kwaliteit van MSI is gewoon goed, zeker de laatste jaren, hoe het daarvoor was weet ik niet.
Diverse vrienden van me hebben MSI, bij mijn opleiding zelfs een kwart en nergens last van.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik zeker voor ASUS gaan.....

Je budget weet ik natuurlijk niet maar gezien je zegt niet de goedkoopste en niet de duurste ga ik in het midden zitten !!

http://www.laptopshop.nl/product/128016/asus-n73sv-v1g-tz462v.html

Oh ja, als je budget hoger ligt kan je overwegen een SSD i.p.v. een "normale" HDD te kiezen !

Ik denk dat deze laptop idd erg dicht bij mijn wensen in de buurt komt.
Echter heb ik er nog een paar vergelijkbare gevonden.

Maar waarom zou ik dan toch voor de Asus gaan of waarom niet?

Acer Aspire 7750G-2636G64MN
HP Pavilion dv7-4190sd (XE258EA)
Acer Aspire 7750G-2634G64MN
Samsung RF711-S02
Samsung RF710-S02NL

Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze laptop idd erg dicht bij mijn wensen in de buurt komt.
Echter heb ik er nog een paar vergelijkbare gevonden.

Maar waarom zou ik dan toch voor de Asus gaan of waarom niet?

Acer Aspire 7750G-2636G64MN
HP Pavilion dv7-4190sd (XE258EA)
Acer Aspire 7750G-2634G64MN
Samsung RF711-S02
Samsung RF710-S02NL

Graag hoor ik iemand zijn mening over de hierboven gestelde vraag.

ik zou kiezen voor de rf710-so2nl die vind ik het beste. acer valt bij mij bij voor keur al af. (hopeloze kwaliteit en slechte service)

Deze Samsung RF710-S02NL spreekt mij ook erg aan.

het lijkt er ook op de deze de hoogste waarde van diverse onderdelen heeft zoals de harde schijf, 2 usb 3.0 aansluitingen enz enz

Alleen is hij kwalitatief goed en krijg je waar voor je geld.

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat.

Of meningen zijn zeer welkom

Zijn er nog ervaringen van iemand met een samsung en wat zijn de bevindingen daarvan?

Ook gewoon een goed merk.
Tenzij je met een Acer/Packard Bell aankomt zit je aardig goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan